actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2010, 15:24
vie vie is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 12
Verliefde lesbiennes uit shoppingcentrum gezet

Verdraagzaamheid tegen holebi's staat nog niet overal op hetzelfde niveau. In een shoppingcentrum in Raleigh (North Carolina) kreeg een lesbisch koppel te horen dat ze moesten ophoepelen. "We hadden net geluncht en waren ontspannen aan het rondwandelen, zoals de meeste koppels", doet Caitlin Breedlove het verhaal. "Op een bankje namen we elkaar met een arm vast en kusten we elkaar op de wang."

Op dat moment kwam een vrouwelijke bewaker zich met de zaken bemoeien. Ze verzocht de dames vriendelijk hun boeltje te pakken. "We vroegen haar of ze net zo zou reageren bij een man en een vrouw. Het antwoord was duidelijk: nee. Ze zei dat het niet paste omdat we van hetzelfde geslacht waren." Bij het naar buiten wandelen namen de dames elkaars hand vast, wat tot nieuw onbegrip leidde. "Zie je wel, jullie willen dat iedereen het ziet", reageerde een andere veiligheidsagent.

"Geen publiciteitsstunt"
Opmerkelijk: Breedlove is co-directrice van een organisatie die strijdt voor minderheden, immigranten en rechten voor holebi's. "Dit was echter geen publiciteitsstunt", beweert ze stellig. Toch is ze van plan om zondag terug te keren, om er een "vredevolle demonstratie" te organiseren.

Cameron Village -het shoppingcentrum in kwestie- zit verveeld met de zaak. De bewaakster die de bal aan het rollen bracht, werd onmiddellijk geschorst. De rest zal extra training krijgen om met dit soort gevoelige situaties om te gaan. (svm)

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/994/st...be503f8ee00%2C0

Mijn mening: Ik vind dit heel kortzichtig van de bewaakster. Iedereen is in mijn ogen hetzelfde ook al val je op hetzelfde geslacht. Ik begrijp dat de het lesbisch koppel hiertegen actie zijn gaan voeren. Ik ken een paar holebi koppels en als die elkaar kussen vind ik dat normaal. Ik begrijp niet waaom dit voor sommigen nog taboe is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st October 2010, 15:45
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
Ok de mensen uit het shoppingcentrum te zetten is een overdreven reactie. Als ze zo streng zijn voor holebikoppels, moeten ze dat ook zijn voor heterokoppels.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st October 2010, 19:25
IsabellHoremans IsabellHoremans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herentals
Posts: 40
Bij het lezen van dit soort artikels besef ik dat er nog steeds te veel kortzichtigheid en zelfs kinderachtig gedrag in de wereld circuleert.

We zijn nu toch wel in een tijd gekomen, waarin de mensen vreedzaam met elkaar moeten kunnen samenleven. Vroeger was het nog allemaal door de Kerk dat de mensen de holebi's uitsloten, maar hier moet nu toch stilletjes aan een einde aan komen aangezien in veel landen de holebi's zelfs al mogen huwen. Misschien niet in de Kerk, maar toch al zeker voor de wet.

Ik denk dat het in Amerika nog een groot probleem is doordat deze populatie nog zeer gelovig zijn en zei nog steeds erg geloven in het woord van God.

Het wordt tijd dat zij met hun tijd meegaan en dit 'soort' mensen leren accepteren, want deze mensen gaan zich zeker niet anders voordoen voor de kortzichtige mensen.

Ik vind het ook goed dat de persoon in kwestie een sanctie krijgt, want zomaar mensen buitenzetten om hun geaardheid gaat een streep te ver. Maar het deel van de extra training vind ik dan ook weer belachelijk. Precies of je moet training gaan volgen om met holebi's om te gaan. Het zijn ook maar gewone mensen, net zoals iedereen.

Ik hoop dat we binnenkort in een wereld mogen samenleven waarbij de vooroordelen en kortzichtigheid op dit vlak verdwijnen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 21st October 2010, 19:33
Jelle Eyselbergs Jelle Eyselbergs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Bouwel
Posts: 45
Ja, in Amerika zijn toch nog steeds niet goed bezig. Hier komt weer een soort van freedom of speech naar boven. Een van de basisprincipes die toch niet blijken te tellen als je holebi bent. Ze moeten nog veel leren die amerikanen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 22nd October 2010, 18:48
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
De tijd dat wij vreemd opkijken als er twee vrouwen of twee mannen hand in hand lopen is (gelukkig) voorbij. Een land als Amerika waar ze in vele opzichten toch voorstaan, kan hier echter nog niet mee leven. Hoe kortzichtig is dat wel niet?

Ik heb nooit de heibel rond homoseksualiteit begrepen. Alles draait toch om liefde? Wat kun je er tegen hebben dat twee mensen, ongeacht hun geslacht, elkaar zien? Ik geef graag toe dat het nog steeds een beetje vreemd doet als twee mannen of twee vrouwen elkaar kussen, maar dan kijk ik naar hen en denk “ Liefde kan toch echt mooi zijn.” Laat die mensen toch gewoon gelukkig zijn!

Schandalig trouwens dat die veiligheidsagente deze mensen gewoon buiten zet. Als ze zich echt ergert aan het geven van een kus op de wang, of hand in hand lopen, vraag dan beleefd of ze iets minder opzichtig willen zijn. (Oké, hier ben ik ook nog steeds niet mee akkoord, maar het is nog steeds beleefder dan hen botweg buiten te zetten.)

Ik geloof dat ze in Amerika dringend eens moeten beseffen dat we in de 21E eeuw leven.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 22nd October 2010, 19:11
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wiekevorst
Posts: 89
Dit vind ik dus absoluut schandalig! Als deze twee vrouwen elkaar doodgraag zien, hebben zij het recht om dit te uiten en hand in hand te wandelen of een kusje op de wang te geven. Dit vind ik nog niet eens een overdreven uiting van je liefde voor iemand! Je ziet soms wel wat anders als je gewoon nog maar op straat loopt, en ja, ook van heterokoppels! Deze discriminatie ten opzichte van holebi's zou bestraft moeten worden.

Er is niets mooiers dan de liefde, holebi's of hetero's, dat maakt geen verschil.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 22nd October 2010, 22:12
Laura.Cabanier Laura.Cabanier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Poppel
Posts: 82
Een relatie is een relatie. Het maakt absoluut niets uit of dat nu een hetero of holebi relatie is.

Ik zou kunnen begrijpen dat er een bewaker tussen komt als het koppel ´er over´ gaat, maar zoals het in het artikel wordt beschreven is dat absoluut niet het geval. Deze twee mensen hinderen toch niemand omdat ze elkaar graag zien?

Naar mijn mening moeten sommige mensen maar eens leren accepteren dat niet iedereen hetzelfde hoeft te zijn, en dat we de mensen moeten aanvaarden zoals ze zijn.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 24th October 2010, 18:20
sarah.schrauwen sarah.schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Brecht
Posts: 109
Je zou denken dat het taboe rond lesbische koppels al lang doorbroken is, maar blijkbaar zijn er toch nog mensen, waaronder bijvoorbeeld de bewaakster van het shopping center, die het nog steeds niet kunnen verkroppen dat nu ook lesbische mensen hun gevoelens mogen uit in het openbaar. Ik vind dat als je verliefd bent, dat je dit mag laten zien en dat dus een kusje op de wang zeker niet verkeerd is.
Het koppel buitenzetten vind ik er écht over. Ze hebben geen wet overtreden en gedroegen zich zedelijk in het openbaar. Als de bewaakster hier niet mee kan leven, dan heeft zij persoonlijk een probleem, waar ze maar beter iets aan kan doen.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 24th October 2010, 18:38
Jynthe's Avatar
Jynthe Jynthe is offline
Jynthe.Stabel
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 66
Sommige mensen gedragen zich zo overdreven anti-holebi! Dat is gewoon iets dat ik niet kan begrijpen. Ik kan er met mijn verstand absoluut niet bij dat je nog zo'n ingesteldheid kan hebben alsof de homoseksuele of lesbische geaardheid gewoon een schande of een misdaad is!

Mijn mening is dat alle koppels hetzelfde moeten worden behandeld. Hetero of holebi, uiteindelijk is iedereen evenwaardig!
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 25th October 2010, 12:18
Tom Auwerx's Avatar
Tom Auwerx Tom Auwerx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Schoten
Posts: 23
Ik denk dat ze in Amerika nog steeds veel te gelovig zijn. Dit is een van de grootste redennen waarom er zo een holebi haat heerst in veel staten van Amerika. Spijtig genoeg blijven ze daar sterk in hun geloof en laten ze weinig openingen voor modernisering en tollerantie.
Zeer veel ouders die diep gelovig zijn durven zelfs hun kinderen naar een kamp sturen waar ze je terug hetero kunnen " maken ".
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 16th November 2010, 16:31
Summa.Wastyn Summa.Wastyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 47
Ten eerste al kusten de dames elkaar op de wang. Ik ken genoeg vriendinnen die elkaar een kus op de wang geven als ze afscheid van elkaar nemen. Betekent dat dan dat zij ook worden buiten gegooid? Moesten ze elkaar daar nu urenlang een tong hebben gedraaid dan zou ik mij daar aan kunnen storen net zoals ik dat zou doen bij een hetero koppel.
Ik ben in ieder geval blij dat de veiligheidsagente al een schorsing heeft gekregen. Dit betekent toch dat het winkelcentrum niet licht over de zaak gaat en dit soort discriminatie ernstig neemt. Maar wat met die andere veiligheidsagent? Hij heeft hen dan niet buiten gegooid maar heeft toch ook duidelijk zijn afkeuring laten blijken.

Nu is dit in Amerika gebeurd en zal de religie daar ook wel voor een groot deel de oorzaak zijn, maar in ons landje is er toch ook nog veel discriminatie tegen holebikoppels . Zo heb ik eens een tijdje terug gelezen (ik weet niet meer waar) dat in Brussel heel veel homokoppels agressief worden aangepakt als zij enkel nog maar hand in hand lopen op straat. En dan spreken we niet alleen over allochtone jongeren die het hier moeilijk mee hebben!
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 16th November 2010, 18:45
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Verliefde lesbiennes uit shoppingcenter gezet

Eerst en vooral vind ik dit absoluut niet kunnen. Wij zijn vandaag 2010 en holebi's zijn al meer geaccepteerd in de samenleving dan vroeger! Maar dit is er eigenlijk wel zwaar over. Als elke holebi ergens niet meer binnen mag komen, dan lopen er binnen de kortste keren amper nog mensen over straat! Mensen proberen te tonen wie ze zijn, en niemand heeft het recht om die mensen hun identiteit of privacy te schenden. Zij zijn wie ze zijn en ze doen wat ze willen. Zij doen toch niets verkeerd? Waarom maakt iedereen daar zo een groot probleem rond. Niet iedereen kan omgaan met holebi's, maar dat vragen zij ook niet ... Zij vragen enkel om zichzelf te mogen zijn. En als er zoveel haat blijft bestaan, durven er ook weinig mensen voor uit te komen! En dat leidt op zijn manier weer tot veel ongelukkige, depressieve mensen. Ik zou zelf ook niet overdrijven als holebi, maar de wereld laten zien dat je gelukkig bent (op een beschaafde manier) moet echt wel kunnen vandaag de dag. Die bewaakster mag er dan nog een probleem mee hebben, zoiets doe je niet!
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 23rd November 2010, 16:59
Sanne.Nuydens Sanne.Nuydens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 79
Ik denk dat je niet uit het oog mag verliezen dat North Carolina zich in de "Bible Belt" bevindt, en dat deze dame hoogstwaarschijnlijk uit religieus standpunt handelde.
Een standpunt waar overigens praktisch de hele staat achter staat.
Uiteraard is dit volstrekt belachelijk; homo, lesbienne of hetero - iedereen zou zijn eigen persoon moeten kunnen zijn.

Ook hier is inderdaad nog sprake van discriminatie. Een tijdje terug zag ik een reportage op één (Koppen, denk ik), over haatmisdrijven jegens holebi's in Brussel.
Ook in onze hoofdstad worden er nog holebi's hardhandig aangepakt omdat ze hand in hand lopen.
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 23rd November 2010, 17:38
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 86
Dit vind ik ronduit schandalig. Als je iemand ziet mag je dat ook tonen. Of het nu gaat om hetero's, homo's of lesbiennes. Ze doen niks verkeerd. En het gaat hier dan ook maar om een kusje op de wang. Dat doet iedereen wel eens, daar hoef je helemaal geen lesbienne voor te zijn. Mensen mogen niet gediscrimmineerd worden en al zeker niet door een politieagent. Hoe kan men de politie dan nog zien als een 'goed' persoon. Moeilijk. Zou mij hetzelfde overkomen, dan zou ik ook protesteren!
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 23rd November 2010, 18:31
Isabel.Nys Isabel.Nys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2010
Locatie: Schilde
Posts: 20
Ik vind dat mensen maar blijven overreageren over Holebi's. Ik zou in de eerste plaats al niet naar buiten gegaan zijn als de bewaakster naar mij zou komen.
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 23rd November 2010, 19:04
Diethe Segers Diethe Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Dessel
Posts: 105
Ik ben al blij dat bij ons de tijd voorbij is dat mensen hier naar holibi-koppels zitten te staren. Maar blijkbaar zijn niet alle landen van dezelfde mening als wij. Dit vind ik ronduit schandalig! Het is discriminatie. Als je dit toepast bij een lesbisch koppel (of holibi's in het algemeen), moet je dit ook doen bij een hetero koppel.
Wat is er nu mis met twee vrouwen die elkaar graag zien? Ik geef toe, vroeger vond ik het ook raar. Maar sinds ik enkele lesbische koppels ken is mijn kijk er ook weer op veranderd.

Geef nu toe: wat is er mooier dan de liefde? Niets toch! Het maakt me helemaal niet uit of dit nu man-vrouw, vrouw-vrouw of man-man is. Zolang we maar gelukkig zijn.
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 23rd November 2010, 23:41
jonathan.bruyninckx jonathan.bruyninckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 19
Ik dacht dat buiten het katholieke geloof holebi's al aanvaard werden. We leven in de 21ste eeuw, dat dit nog zomaar gebeurt snap ik niet. Eigenlijk is dit pure discriminatie en belemmering van vrijheid als je voor zoiets iemand uit het shopping center zet.
Met citaat antwoorden
  #18  
Oud 24th November 2010, 10:31
Eline.Martens Eline.Martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 87
Ik vind het belachelijk dat deze twee vrouwen uit het shoppingcentrum zijn gezet. Iemand een kus op de wang geven is echt geen reden om deze mensen weg te sturen. Er zijn zoveel mensen die elkaar een kus op de wang geven als ze elkaar zijn zien. In dit geval is het dan toevallig een lesbisch koppel, maar dat zou geen verschil mogen maken vind ik. De rest van de mensen die daar aan het winkelen zijn hebben daar toch geen last van?
Wat ik ook nog ontzettend grof vind van de bewaakster is dat ze gewoon rechtuit 'nee' zegt als ze vragen ofdat ze dit ook gedaan zou hebben als het een 'normaal' koppel zou zijn.
Het is dan ook volledig normaal dat men hiertegen wil protesteren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.