actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2016, 10:59
Alina.D*ms Alina.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 79
Meer draagvlak voor windmolens in Vlaanderen

Meer draagvlak voor windmolens in Vlaanderen

Het draagvlak voor windmolens in Vlaanderen groeit, zo blijkt uit onderzoek in opdracht van het Vlaams Energieagentschap (VEA). Drie op de vier Vlamingen is voorstander van de plaatsing van windmolens.

Het aantal Vlamingen dat voorstander is van windmolens, gaat in stijgende lijn, zo blijkt uit de enquete. Waar vorig jaar 70 procent zich voorstander toonde, steeg dat dit jaar naar 74 procent. Als het over windmolens in de eigen gemeente gaat, is het enthousiasme iets minder groot: 65 procent toont zich voorstander. Slechts zeven procent is tegen.

Vlaams energieminister Bart Tommelein (Open VLD) is blij met de resultaten. "We horen vaak over lokaal protest tegen windmolens op basis van het 'not in my backyard'-principe. Maar slechts 7 procent van de Vlamingen is tegen de plaatsing van windmolens in de eigen gemeente en maar liefst 62 procent toont interesse om zelf mee te investeren. Het is duidelijk, de Vlaming is alsmaar meer overtuigd van het belang van hernieuwbare energie", aldus de minister. (Belga/JH)

Bron: Knack, 20/11/2016
http://www.knack.be/nieuws/belgie/m...mal-778875.html

Eigen mening:
Het is zeer positief dat het draagvlak voor windmolens in Vlaanderen stijgt. Windmolens zijn naar mijn mening een belangrijke vorm van hernieuwbare energie en ik ben duidelijk niet de enige volgens dit artikel. De populariteit van de windmolens stijgt en dat begrijp ik heel goed. Windmolens worden gebouwd en verder heb je er geen last van als bewoner. Van mij mogen er nog een heleboel meer komen, als kind zijn windmolens zelfs vaak fascinerend om er naar te kijken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.