actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th April 2016, 16:18
Alina.D*ms Alina.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 79
Verkoop elektrische wagens meer dan verdubbeld

Verkoop elektrische wagens meer dan verdubbeld

In het eerste kwartaal van dit jaar werden in België 2.204 nieuwe elektrische auto's en hybrides met een stekker gekocht. Dat is maar liefst 133,2 procent meer dan tijdens de eerste drie maanden van 2015, zo blijkt uit de verkoopcijfers die de Europese sectororganisatie ACEA vandaag publiceerde. Ook auto's op aardgas doen het in ons land fors beter.

Volgens Febiac, de Belgische Automobiel- en Tweewielerfederatie, zijn er meerdere redenen voor de toename in de verkoop van elektrische auto's en hybrides. "Er komen almaar meer modellen op de markt, waardoor er meer keuze is, maar door hun lage CO2-uitstoot zijn ze ook fiscaal voordeliger", zegt woordvoerder Joost Kaesemans. "We zien bijvoorbeeld dat er daarom ook meer elektrische auto's als bedrijfswagen worden genomen."

Uit de cijfers van ACEA blijkt daarnaast dat de verkoop van auto's op aardgas en lpg in België het eerste kwartaal met 256,9 procent is gestegen tegenover het eerste kwartaal van vorig jaar, van 167 naar 596. "Het gaat daarbij vooral om auto's op aardgas, het aandeel van lpg is verwaarloosbaar", zegt Kaesemans. Ook hier gelden dezelfde verklaringen. "Daarnaast is er over het algemeen een groeiend bewustzijn bij de consument."

Klein aandeel

Kaesemans nuanceert de resultaten. "Dat zijn indrukwekkende aantallen in procenten, maar groene auto's vertegenwoordigen in absolute cijfers maar een klein aandeel als je ze vergelijkt met diesel- en benzinewagens."

De verkoop van elektrische auto's en hybrides steeg in de Europese Unie tijdens het eerste kwartaal met 26,8 procent.

Bron
De Morgen: http://www.demorgen.be/binnenland/v...bbeld-b0adbbbf/

Eigen mening
Het is fijn te horen dat de wetenschap niet stilstaat en dat mensen dit soort auto's hebben uitgevonden. Het is geweldig te lezen dat dit jaar al 2.204 elektrische auto's zijn verkocht. 5 jaar geleden leek het voor mij nog onwaarschijnlijk dat er elektrische wagens zouden zijn. Door hun CO2-uitstoot is het fiscaal voordeliger wat ik een goede zaak vind. Toch vind ik dat er meer belang aan deze auto's moet gehecht worden. Ze zijn de toekomst en het is belangrijk dat een elektrische auto voor iedereen op de markt voordelig wordt. Dat geldt ook voor auto's op aardgas.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th May 2016, 12:56
Lisse.A*rts Lisse.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 93
Ik denk inderdaad ook dat het zeer goed is dat de wetenschap niet stilstaat. Het is dus positief dat men alternatieve energie wil gebruiken om auto's te doen werken. Het is belangrijk dat de uitstoot verminderd wordt omdat de uitstoot ook zijn maximum zal bereiken. Groene energie is dus zeer belangrijk en het is dus ook zeer goed dat de mens dit ook begrijpt. Ik ben dus blij dat de verkoop van de elektrische auto's en hybrides zo hard gestegen is. Wat ook zeer goed is, dat is dat autoproducenten hun gamma ook aanpassen en blijven vernieuwen. Op deze manier is er voor iedereen wat wils. Wat zeker nog kan verbeteren is dat de prijs van de hybrides en elektrische auto's mag dalen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th May 2016, 20:21
Elias.H*es Elias.H*es is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Meerhout
Posts: 74
Ik ben het meer dan eens met de meningen van Alina en Lisse. Elektrische wagens zijn de wagens van morgen ook al lijkt voor sommige mensen deze vernieuwing nog een ver-van-hun-bedshow, toch ben ik het er over eens dat binnen dit en X-aantal jaar de meerderheid over zo'n wagen beschikt. Groene energie is nu eenmaal een must geworden en past perfect in het plaatje van de generatie wereldverbeteraars waar we nu allemaal voor streven. Kijkende naar de 'World Overshoot Day', stellen we vast dat we niet de juiste weg opgaan, maar met elektrische wagens zetten we zeker en vast een stapje in de goede richting op vlak van milieubescherming (lees: uitstoot). Het feit dat de verkoop van elektrische wagens verdubbeld is, vind ik een hele goede zaak. Dit laat blijken dat deze markt aan het uitbreiden is en dat meer en meer mensen zulke auto's kunnen permitteren. Toch moeten we niet te vroeg juichen. Het aanbod van elektrische wagens is nog steeds maar een fractie van topspelers in de autobusiness (diesel - en benzinewagens). Niettemin ben ik wel tevreden dat de elektrische wagens aan een opmars begonnen zijn!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th May 2016, 23:21
Mathias.H*fmans Mathias.H*fmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Het is goed dat de verkoop van deze wagens aan het stijgen zijn. Het is inderdaad nog maar een klein aantal tegenover de wagens die op diesel en benzine lopen, maar we moeten ergens beginnen. Dit ergens ook normaal aangezien deze elektrische wagens nog vrij duur zijn. In de toekomst zal de kostprijs hiervan hoogstwaarschijnlijk wel naar beneden gaan. Smartphones ware een paar jaar geleden ook heel duur en nu kan je er al één krijgen voor maar liefst 100 euro. Ik wil maar zeggen dat nieuwe technologie in het begin altijd duur is. Zoals mijn medestudenten zeggen, is het zeker ook goed dat de technologie niet stilstaat. Zeker als deze technologie gebruikt wordt voor uitvinding die voordelig zijn voor het milieu.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.