actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2014, 10:01
Bo.M*rtens Bo.M*rtens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Turnhout
Posts: 20
Helft Vlamingen vindt leven veel te hectisch

49% van de Vlamingen vindt zijn leven veel te hectisch, zo blijkt uit een rondvraag van het gratis tijdschrift çava? van de Christelijke Mutualiteit bij 2.500 Vlamingen.

Slechts 14,5% van de Vlamingen verwacht dat het in de toekomst ietsje minder druk zal worden. 46,5% gaat ervan uit dat dezelfde druk zal blijven, terwijl 32% zelfs denkt dat het nog hectischer zal worden. Opmerkelijk genoeg zijn het vooral vrouwen die tijd te kort komen. ‘Hoewel vrouwen per week gemiddeld minder lang werken dan mannen, geven ze toch vaker dan de mannen aan te weinig vrije tijd te hebben. Een verklaring kan bij het traditionele rolpatroon liggen: zo spendeert meer dan de helft van de vrouwen volgens het onderzoek op een vrije dag meer dan 3 uur aan huishoudelijke taken. Bij de mannen doet slechts 1 op de 5 dat. Vrije tijd betekent natuurlijk wel niet voor iedereen hetzelfde’, aldus Marjolein Cuvelier, woordvoerster van çava.

De vrije tijd brengen we het liefst van al door met onze partner (66%), gevolgd door de vrienden (60%) en familie (52,9%). Opmerkelijk genoeg zoekt 65,6% van de werkende Vlamingen in zijn vrije tijd ook nog het gezelschap van zijn collega’s op.

Als we mogen kiezen, gaan zowel mannen als vrouwen het liefst van al op restaurant. Als tweede populairste tijdverdrijf staat sporten op het menu.

Bron:
http://www.vandaag.be/entertainment...e-hectisch.html

Eigen mening:
Ook al was deze enquête vooral gericht op christenen, ik geloof dat heel veel mensen het leven veel te hectisch vinden. Ik vind mijn leven soms als hectisch en ik heb nog niet eens een gezin. Ik denk dat het in deze tijd zeer moeilijk is om u gezin en job te combineren en dat het zeer moeilijk is om nog ontspanning te nemen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2014, 11:55
T*hnee.Vekemans T*hnee.Vekemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 103
Onze prestatiemaatschappij legt veel druk op onze schouders. Het is volgens mij dan ook de oorzaak waarom vele mensen hun leven hectisch vinden. Er wordt veel van ons verwacht, niet alleen als student, maar ook als werknemer of werkgever. Wanneer je alleen gaat wonen of je een gezin sticht, komen hier dan ook nog eens huishoudelijke taken bij. Daarnaast schrik ik er ook niet van dat vooral vrouwen tijd te kort komen. Huishoudelijke taken zoals koken, wassen, strijken, poetsen, … nemen veel tijd in beslag. Ik denk wel dat in jongere gezinnen de taken verdeeld worden onder man en vrouw. Zo ken ik een aantal mannen die thuis koken en mee helpen met het poetsen. Zelf zou ik dit later ook van mijn man verwachten. We leven niet meer in de maatschappij waar enkel vrouwen huishoudelijke taken doen. Je gaat met twee werken en je doet dus ook met twee het huishouden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.