actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2013, 10:55
Tessa G.briels Tessa G.briels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: turnhout
Posts: 16
Sint niet meer gratis op school

HOEGAARDEN - Het gemeentebestuur van Hoegaarden wil besparen op schooluitgaven. Zelfs de Sint zal geen centen meer krijgen om versnaperingen te kopen.



Aan de gemeenteschool aan de Doelstraat hingen enkele dagen geleden spandoeken met de boodschap ‘Geen geld in de kas, geen les in de klas’. Op een andere stond een leeg spaarvarkentje op zijn rug afgebeeld. Het voorstel van het schepencollege was om geen budget meer te voorzien voor het grootouderfeest, recepties, prijsboeken, openluchtklassen, zwemlessen voor bepaalde klassen, pedagogische studiedagen, de komst van de Sint, aankoop van didactisch materiaal, computermateriaal en vaktijdschriften. Een uitstap per schooljaar per klas kon nog wel. De prijs van warme maaltijden en drankjes verhoogt, maar dat is volgens schepen van Onderwijs Fred Francart (CD&V) louter een indexering. Het kuisen van de klassen wordt toevertrouwd aan gemeentepersoneel en niet meer aan een firma. De Schoolraad was niet blij en vroeg overleg. ‘Sommige dingen zullen behouden blijven’, zegt Francart. ‘Schoolraad en personeel gaan uitmaken wat tot de essentie van het onderwijs behoort. Vooral de buitenschoolse aangelegenheden, zoals schaatsen, vind ik onnodig. Zwemmen daarentegen zou best behouden blijven. We spendeerden 200.000 euro per jaar aan de scholen. Ik reken op een besparing van 40.000 euro.’ Raadslid Luc Buccauw (SP.A) brengt de kwestie op dinsdag 17 december op de gemeenteraad. ‘Ik heb drie kinderen in de school. Ouders vragen duidelijkheid over de maatregelen.’

http://www.nieuwsblad.be/article/de...131211_00882816

eigen mening:
Oke ik kan begrijpen dat ze wat geld willen besparen maar op didactisch materiaal, computermateriaal en vaktijdschriften. Dat snap ik niet das één van de belangrijkste dingen dat je nodig hebt om les te geven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.