actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2007, 14:14
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 169
Meer zwerfvuil langs wegen

Meer zwerfvuil langs wegen

BRUSSEL - Automobilisten laten steeds meer zwerfvuil achter langs Vlaamse wegen. Opmerkelijk: 41 procent van al het zwerfvuil wordt opgeruimd langs Antwerpse wegen. West-Vlaanderen heeft het minst met zwerfvuil af te rekenen.

Tussen 2000 en 2006 werd 15.853 ton zwerfvuil opgehaald. De kostprijs om al dat vuil op te halen, is tussen 2000 en 2006 met een derde gestegen tot 3,25 miljoen euro per jaar. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

De stijging is deels toe te schrijven aan het feit dat er meer middelen voor de opruiming worden ingezet, stelt parlementslid Tom Dehaene (CD&V). Maar hij voegt er ook aan toe dat 'er blijkbaar nog altijd evenveel mensen zijn die het niet kunnen laten om hun vuilniszak te dumpen in de berm, hun blikje cola door het raam te werpen en hun asbak te legen op een parking. Die 3,25 miljoen euro is bijna letterlijk weggegooid geld, dat we veel liever voor iets anders zouden gebruiken', aldus Dehaene.

De Vlaamse regering is een campagne tegen zwerfvuil gestart.

(DS, 17/10/2007)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th October 2007, 14:41
jonas.de.ceulaer jonas.de.ceulaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 94
Zwerfvuil langs de wegen, volgens mij is het een echte plaag. Het is ten eerste niet goed voor het milieu en ten tweede kan het zeer gevaarlijk zijn, vooral als er scherpe dingen aan te pas komen. Stel nu dat een kind, dat met de fiets aan het rijden is, op een gegeven moment valt en zich daarbij blesseert aan iets scherps zoals een glasscherf, dat is gewoon verschrikkelijk. Dat zullen de ouders zichzelf nooit vergeven, terwijl zij er eigenlijk niets aan konden doen. De schuld ligt bij de persoon die het leuk vond om die flessen daar eens even te gaan dumpen. Het is wel zo dat men er veel aan doet om zwerfvuil te verwijderen, maar volgens mij moet men het probleem beter aanpakken. Men moet de bron beter aanpakken. Ik snap niet dat er toch altijd mensen zijn die hun afval dumpen, misschien omdat het dan goedkoper is, ik weet het niet. Die campagne tegen zwerfvuil zal volgens mij geen wonderen verrichten. Ik denk dat men het strenger moet aanpakken. Op welke manier weer ik ook niet. Maar net als bij zoveel problemen kunnen we alleen maar hopen dat men weldra een goede oplossing vindt die wel baanbrekend is.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th October 2007, 14:07
de pietro's Avatar
de pietro de pietro is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 54
anti vervuiling

Ik ben ook erg tegen vervuiling. Is het zo moeilijk je afval juist weg te doen ?? de aarde is al smerig genoeg, en dit allemaal door de mens. ik denk wel dat de campagne mensen zal overtuigen om hun afval correct weg te smijten. je moet de mensen gewoon met de harde feiten op de neus duwen en ze laten zien dat ze de wereld zo kapot maken.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 20th October 2007, 16:04
Hanne.Van.Rooy Hanne.Van.Rooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Lille
Posts: 70
De vervuiling van het milieu, het is een groot en complex probleem. Ik denk niet dat de campagne veel zal uithalen. Mensen weten dat ze geldboetes kunnen krijgen voor sluikstorten en toch haalt het niets uit !
Dag en nacht overal in het land controles doen is ook onmogelijk.
De regering moet het strenger aanpakken en strengere maatregelen nemen om de vervuiling te bestrijden.
Maar er zullen altijd uitzonderingen zijn die de regels aan hun laars lappen.
Het probleem is juist dat mensen het milieu lang niet zo belangrijk vinden als andere sectoren (bv. economie). Men zou de mensen met harde feiten en cijfers moeten confronteren en hen duidelijk maken dat we onze eigen bodem waarop we leven om zeep aan het helpen zijn !
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.