actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th May 2010, 02:09
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Het loon van een godsdienstleraar: 1.463 euro

Het loon van een godsdienstleraar: 1.463 euro


Wesly Hermans (26), Hasselt
Beroep: godsdienstleraar
Loon: 1.463 euro
Extra’s: geen
We vroegen Wesly Hermans (26) uit Hasselt hoeveel hij verdient ...



Wat vind je van je inkomen?

Voor mij is mijn loon meer dan genoeg. Ik geef drie jaar les, gemiddeld 22 uur per week, en heb dus veel verlof.


Zou je van werk veranderen voor een hoger loon?

Na een tijdje misschien wel, wanneer ik toe zou zijn aan een nieuwe uitdaging, maar op dit moment zit ik nog goed. Ik doe mijn werk graag en zou het zelfs blijven doen moest ik wat minder verdienen. Wel heb ik maar weinig werkzekerheid, want je moet drie jaar in dezelfde school aan de slag zijn voor je een vast contract krijgt.


Spaar je?

Ik probeer 200 euro per maand opzij te zetten. Ik heb een levensverzekering, pensioensparen en een speciale rekening voor mijn spaargeld.


Wat is je grootste kost?

Het onderhoud en de kosten voor mijn auto. Ik woon nog thuis en heb dus weinig grote kosten.


Waar geef je met plezier geld aan uit?

Aan kleding, eten en reizen. Ik doe er een paar per jaar, maar ze hoeven niet altijd zo ver te zijn. Dit jaar ben ik met mijn leerlingen naar Rome geweest. Als leerkracht heb je dan het voordeel dat je er niet voor moet betalen.


Stel dat je morgen een fikse loonsopslag krijgt. Wat doe je met het geld?

Wellicht zou ik het investeren in vastgoed of zo, om die woning nadien verder te verhuren. Ik zou nog niet meteen verhuizen, want het bevalt me best bij mijn ouders. Ik heb weinig kosten, dus dat kan niet beter.


Jobat, [s.d.] (bvdb)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th May 2010, 02:10
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Lightbulb Wie verdient wat?

__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th May 2010, 10:36
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Interessant om eens te lezen.
Ik vind wel dat wij voor een job waar je toch 3 jaar voor moet verder studeren, niet zoveel verdienen als je vergelijkt met een kappersassistent of een bankbediende. Wij zijn wel zeker van een tweejaarlijkse loonsverhoging, maar zeker de eerste jaren moeten er afhankelijk van je opdracht wel meer dan 22 uren geklopt worden.
Als ik volgend jaar weer een volledig nieuwe opdracht krijg, zou ik toch eens serieus vloeken denk ik.
Maar goed, we hebben een job die we graag en met passie doen en we kunnen iets betekenen voor de maatschappij, dat telt ook voor iets natuurlijk
Ik vind wel dat die mensen allemaal maar weinig afbetalen voor hun huis. Misschien moet ik me maar eens vragen stellen bij het huisje dat wij op het oog hebben en de afbetaling daarvoor...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 13th May 2010, 12:01
Charlot Michiels Charlot Michiels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 104
Voor het geld moet je geen leerkracht worden, daar was ik al van op de hoogte. Ik verschiet wel van de hoeveelheid arbeiders en bedienden die meer dan een leerkracht verdienen maar die niet hebben moeten verder studeren voor hun beroep. Zo verdienen buschauffeurs, vrachtwagenchauffeurs, dakwerkers, … heel wat meer dan de leerkracht godsdienst. Ik vind dat Wim dan ook gelijk heeft dat we als leerkracht wat weinig verdienen voor de drie jaar dat we hebben moeten verder studeren.

Toen ik in de krant las over de ontslagen Brugse bisschop Roger Vangheluwe die niet langer zijn wedde van 3.500 tot 4.000 euro netto per maand krijgt schrok ik enorm. Ik vind dit een ontstellend hoog bedrag voor iemand die zich niet moet bekommeren om zijn kinderen, geen huis moet afbetalen, … . Eerlijk gezegd ben ik blij met mijn toekomstig beroep een zou ik voor geen geld in de wereld, als dit mogelijk zou zijn als vrouw, bisschop willen worden. Het is me ook opgevallen dat mensen die geïnterviewd zijn de Jobat niet van werk zouden veranderen voor een hoger loon, dit vind ik erg positief .
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 7th September 2010, 17:47
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Het loon van een onderwijzeres lager onderwijs

Het loon van een onderwijzeres lager onderwijs: 1.500 euro netto

Yasmine Bauwens (24), Eeklo
Beroep: onderwijzeres lager onderwijs
Privé: ongehuwd, geen kinderen
Nettoloon: 1.500 euro
Extra’s: lerarenkaart (korting in sommige musea, theaters, boekhandels ...)
We vroegen Yasmine Bauwens (24) uit Eeklo hoeveel zij verdient ...


Wat doe je voor job?


Ik sta in het eerste leerjaar van de basisschool De Zandloper in Zomergem.


Doe je je job graag?

Heel graag. Het kost massa’s energie, maar je krijgt er heel veel voor terug. De kinderen maken een tekening voor je als bedankje of zeggen dikwijls iets liefs. Na een jaartje in het eerste leerjaar kunnen ze rekenen, lezen en schrijven. Het is plezant om samen met hen die eerste stappen te zetten.


Wat vind je van je inkomen?

Voldoende. Het stijgt met mijn anciënniteit. We krijgen bovendien een mooi pensioen en dan zwijg ik nog over de vakantie. Ik mag dus zeker niet klagen.


Zou je van werk veranderen voor een hoger loon?

Zeker niet. Dit is wat ik wil doen.


Spaar je?

Ja, ik woon nog thuis maar spaar om een huis of een appartement te kopen.


Wat is je grootste kost?

Mijn gsm en auto.


Waar kan je echt geen geld aan geven?

Boetes vind ik echt weggesmeten geld. En ik geef niet graag geld uit aan parkeerplaatsen of het openbaar vervoer.


Waar geef je met plezier geld aan uit?

Kleren, lekker eten en sporten.


Blog DS, 07-09-2010
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.