actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th April 2016, 09:41
Ellen.B*eyens Ellen.B*eyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kasterlee
Posts: 76
Algemene Centrale van ABVV roept op tot algemene staking eind juni

De Algemene Centrale, de grootste arbeiderscentrale van het ABVV, roept op tot een algemene staking eind juni. 'De mensen pikken het regeringsbeleid niet meer. De maat is vol', zo klinkt het bij voorzitter Werner Van Heetvelde in De Morgen.

'We roepen op tot een algemene staking', zegt voorzitter Werner Van Heetvelde. 'De laatste week van juni, net na de examens, maar nog voor de grote vakantie.' Het land moet dan wel plat, maar studerende jongeren en mensen die op vakantie vertrekken moeten niet gekoeioneerd worden door stakingen op het spoor of de luchthaven.

De Algemene Centrale telt 400.000 leden en is goed voor een derde van de ABVV-achterban.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160430_02266850

Eigen mening: Ik ben de stakingen echt beu. Ik begrijp dat mensen het regeringsbeleid niet pikken, maar ik denk dat staken totaal geen nut heeft. Ik kan mij niet herinneren dat een staking, in het nabije verleden, echt veel nut heeft gehad. Iedereen weet dan dat je het niet eens bent met de regering, maar de regering zelf doet er toch niets aan. Een staking brengt economische schade met zich mee en daarbovenop zijn er mensen die geïrriteerd geraken. Ik denk dat men een andere manier moet vinden om het regeringsbeleid te veranderen. Ik denk niet dat men het regeringsbeleid gaat aanpassen omdat men het land plat legt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.