actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2012, 13:54
Caroline_Van_Tendeloo Caroline_Van_Tendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 118
Toenemend aantal diefstallen van brandstoffen

Toenemend aantal diefstallen van brandstoffen

Het aantal geregistreerde gevallen van diefstal van brandstoffen is in 2010 en 2011 sterk gestegen. In 2010 werden 3.277 feiten geregistreerd tegenover slechts 2.327 het jaar voordien. In de eerste helft van 2011 werden 2.035 feiten vastgesteld. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet op een schriftelijke vraag van Peter Logghe (Vlaams Belang).

Van de 3.277 geregistreerde gevallen in 2010 werden er 2.098 gepleegd in het Waals gewest, 1.131 in het Vlaams gewest en 57 in het Brussels hoofdstedelijk gewest. Ook in de jaren voordien werden er steeds meer diefstallen van brandstoffen geregistreerd in Wallonië dan elders in het land.

In 2010 konden 458 daders worden gevat. In de meeste gevallen ging het om Belgen (355), gevolgd door Fransen (34), Italianen (22) en Roemenen (17) en Nederlanders (12).

Bron: De Standaard

------------------------------------------------------------------------
Mijn mening:
Ik schrik echter niet van het feit dat het aantal diefstallen van brandstoffen is toegenomen, omdat deze steeds maar duurder en duurder worden. Voor sommige mensen is dit nu eenmaal onbetaalbaar geworden. Uiteraard keur ik de diefstallen niet goed, maar ik weet wel dat het elk jaar enkel nog gaat toenemen zolang de brandstofprijzen niet dalen...

Laatst aangepast door Caroline_Van_Tendeloo : 18th May 2012 om 13:58.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th May 2012, 15:55
Annelies.Roofthooft Annelies.Roofthooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 106
Ook ik schrik niet van dit cijfer. Het lijkt me zelfs een logisch gevolg van de steeds stijgende prijzen.
Voor sommige mensen zijn deze brandstoffen echt onbetaalbaar geworden maar ze hebben deze echt wel broodnodig. Op zo een moment lijkt diefstal de enige oplossing.
Natuurlijk is dit een verkeerde oplossing maar ik vind dit wel een sterk signaal naar de brandstofleveranciers dat zij ook moeten nadenken over de prijzen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.