actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th March 2014, 11:19
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
Controleurs jagen op drankmisbruik tijdens 100 dagen

Controleurs jagen op drankmisbruik tijdens 100 dagen
De FOD Volksgezondheid heeft van donderdagmiddag tot vrijdagochtend vroeg extra controleurs naar de uitgaansbuurten in Gent en Brugge gestuurd, uit ongerustheid over de 100 dagenvieringen van laatstejaars.


Op de vooravond van het feest, waarbij leerlingen de laatste honderd dagen van hun middelbare schooltijd vieren, worden bussen ingelegd naar de uitgaansbuurt in de Gentse Overpoortstraat.

‘Tegenwoordig duurt dat feest twee dagen’, zegt hoofdinspecteur Paul Van den Meerssche. ‘Dat baart ons zorgen. Die jongeren trekken soms in groep naar de Gentse Overpoort, met de trein of zelfs met speciaal ingelegde bussen. Daardoor slapen ze niet meer en zijn ze mogelijk ook twee dagen dronken.’ Vandaar de extra controles op alcoholmisbruik.

‘Ik ben ook ouder’, zegt Dirk Van Nuffel, korpschef van de politie in Brugge. ‘Ik vind het persoonlijk verontrustend dat zo veel ouders dit toelaten.’

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140314_002 (geraadpleegd op 14 maar 2014)

Mijn mening
Ik vind dit zeker geen slechte beslissing, integendeel zelfs. Dat de 100-dagen voor laatstejaars een echt feest zijn (en ook horen te zijn naar mijn mening) kan elke leerlingen u beamen. Toch lopen zulke feesten meer en meer uit de hand: jongeren moeten afgevoerd worden naar het ziekenhuis wegen te veel drank, ruzies, gevechten, drugs…
Ik vind het dus een goed idee dat ze in de grootsteden, waar dit feest nog grootser is, extra wachten inzetten. Zij kunnen jongeren beschermen tegen zichzelf en ervoor zorgen dat de feesten toch nog op een aangename manier kunnen verlopen.
Ook voor de ouders is dit goed denk ik. Als ouder ga je veel geruster zijn wanneer je weet dat er toch enige vorm van controle is op je kind.
Het beste zou natuurlijk zijn dat de leerlingen zichzelf in de hand kunnen houden. Maar een goede reden om te feesten en veel drank aanwezig, dat kan al snel uit de hand lopen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.