actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2015, 08:17
Aurélie.J*cobs Aurélie.J*cobs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Wechelderzande
Posts: 70
Jambon: 'Elk adres in Molenbeek controleren'

Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) wil elk adres in Molenbeek laten controleren. Dat is volgens hem een noodzakelijke stap om de problemen met jihadisme en radicalisering in de Brusselse gemeente aan te pakken.
Jan Jambon kondigt de controles aan in een interview met Het Nieuwsblad.

"De burgemeester zei me dat ze niet weet wie er *allemaal op het grondgebied is", zegt hij. "Nu zijn er in sommige appartementen twee mensen ingeschreven, maar wonen er tien." Daarom pleit Jambon voor een huis-aan-huiscontrole. "Wat mij betreft moet de gemeentelijke administratie deur aan deur aanbellen en vragen wie daar nu effectief woont. Een woonstcontrole, zoals de wijkagent dat doet wanneer je ergens op een nieuwe plek gaat wonen."

Totaalpakket

De minister benadrukt wel voorstander te zijn van een "totaalpakket" voor Molenbeek. Hij zei eerder dat hij Molenbeek zal "opkuisen". "Ik trek hier geen volmachten naar me toe. Ik wil vooral helpen. Als ik niks zou doen, is dat schuldig verzuim. Niet alleen het *repressief apparaat moet beter. Het gaat ook over *onderwijs, ruimtelijke ordening en kansen", zegt hij. "We *hebben de maatschappelijke *opdracht jongens van 15, 16 jaar nog een toekomst te geven."

De federale regering heeft Jambon deze week aangesteld als coördinator voor de aanpak in Molenbeek. De regering wil extra inspanningen doen nu is gebleken dat er een duidelijke link is tussen Molenbeek en de terroristen die vorige week in Parijs de aanslagen pleegden. Volgens Jambon is die link ook af te leiden uit de cijfers van het aantal Syriëstrijders. "Van de 130 teruggekeerde Syriëstrijders in ons land wonen er maar liefst 85 in Molenbeek. Bovendien is het aantal vertrekkers overal stil*gevallen, behalve in *Molenbeek", aldus de minister van Binnenlandse Zaken.

bron: KNACK, 21/11/2015.
eigen mening:Het geeft denk ik iedereen wel een veiliger gevoel dat de woningen in molenbeek zullen gecontroleerd worden. Als je het vanuit het perspectief bekijkt van de mensen die er nu wonen, dan kunnen ze zeggen dat je inbeukt op hun vrijheid. Ik denk wel dat weinig mensen dit gaan doen nadat de mensen van Molenbeek ook op straat zijn gekomen om de aanslagen in Parijs af te keuren. Ik vind dat Molenbeek heel negatief in de media is geweest als je denkt dat daar niet alleen terroristen wonen maar ook mensen zoals u en mij. Langs de andere kant zijn de cijfers van de terugkerende vluchtelingen in Molenbeek veel te groot. Hoe komt het dat dit nu pas aan het licht komt dat er daar ook nog steeds strijders vertrekken? ik ben het wel eens met Jambon:"We hebben de maatschappelijke opdracht jongens van 15, 16 jaar nog een toekomst te geven."
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.