actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2015, 14:44
Judith.S*hrauwen Judith.S*hrauwen is offline
judith.s*hrauwen
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Merksplas
Posts: 21
Parket kwaad: 15-jarige geradicaliseerde opnieuw vrijgelaten door jeugdrechter

Eén van de negen personen die vandaag zijn opgepakt bij negen huiszoekingen in het Brusselse, is een 15-jarige geradicaliseerde jongen, die al voor de derde maal opgepakt werd omdat gevreesd wordt dat hij naar Syrië wil vertrekken. Dat vernam het persagentschap Belga uit gerechtelijke bronnen en wordt grotendeels bevestigd door het Brusselse parket.
"Ik kan enkel bevestigen dat hij vanmorgen werd opgehaald in het kader van een gerechtelijk onderzoek", zegt parketwoordvoerster Ine Van Wymersch. "Het parket heeft opnieuw de jeugdrechter gevraagd om die jongen te plaatsen in een gesloten instelling, maar die liet hem voor de derde keer vrij."

Zelfs al in Bulgarije opgepakt
De jongeman werd dus al tweemaal eerder opgepakt, eenmaal zelfs in Bulgarije toen hij op een bus richting Turkije zat, maar al evenveel maal werd de jongeman door de jeugdrechter vrijgelaten.

Vandaag gebeurde dat zelfs op een moment dat de federale gerechtelijke politie nog bezig was aan een huiszoeking in zijn woning, aldus gerechtelijke bronnen. Omdat de jongeman vanmorgen pas opgepakt werd, kan hij in principe binnen de 24 uur na zijn arrestatie niet meer opnieuw worden opgepakt voor dezelfde feiten.

Volgens de VRT is het onduidelijk waar de jongeman momenteel verblijft.

bron: www.hln.be 20/11/2015

eigen mening: Dit vind ik een heel gek verhaal. Ik begrijp niet dat ze deze jongen al een aantal keer hebben opgepakt wegens radicalisering en dat ze hem juist op dit moment weer vrij laten. Nu weten ze niet meer waar hij is. In deze tijd vind ik dit zeer gevaarlijk. Persoonlijk had ik deze jongen nog een tijd vastgehouden. Wie weet waar zit hij nu al en waar is hij mee bezig.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.