actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th May 2009, 19:27
Stefan's Avatar
Stefan Stefan is offline
Usager enregistré
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Oevel City
Posts: 76
Unhappy Jongetje van 5 op school gestenigd en gescalpeerd

Een vijfjarig Australisch jongetje uit Queensland werd gescalpeerd, gestenigd, gestampt en geslagen in een vreselijke 'pestaanval' op school. De belangrijkste beul was zijn zogenaamde 'buddy', die eigenlijk voor het slachtoffertje moest zorgen. De school betaalt de familie tien jaar na de feiten een schadevergoeding van 84.500 euro.

Hersenletsel
Lachlan Antony Guerin liep een hersentrauma op tijdens de aanhoudende mishandeling van zijn schoolbuddy en enkele oudere leerlingen van de St John's Lutheran-school in Kongaroy. De feiten dateren al van meer dan tien jaar geleden. Op het proces eiste de familie van het slachtoffer 141.000 euro. Het kwam uiteindelijk tot een vergelijk buiten de rechtbank, met een bedrag van 84.500 euro.

Niet naar toilet
Was dit nog 'pesten'? Lachlan werd opgejaagd tot hij tegen een stenen muur botste en gescalpeerd werd. Hij werd tegengehouden aan de toiletten zodat hij in zijn broek deed. Zijn belagers smeten stenen naar hem. Hij werd geslagen en belachelijk gemaakt.

Blijvend trauma
Lachlan houdt aan de mishandeling blijvend letsel over. Zijn linkerdijbeen functioneert niet meer normaal en ook zijn spraak- en coördinatievermogen werden aangetast door het hersentrauma. Hij liep ook snijwonden, blauwe plekken en littekens aan het hoofd, de mond en de knie op. Hij verloor zijn haar en een tand brak af. Hij lijdt sindsdien ook aan verlatingsangst, heeft een persoonlijkheidsprobleem en is vatbaarder voor depressies. (jv)
08/05/09 16u25

www.hln.be

Ja, wat moet ik hier op zeggen... Verschrikkelijk, niet... ?
__________________
Bezint eer gij begint.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th May 2009, 11:58
Lennart Lennart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 93
Dit kan je gewoon niet inbeelden, zo verschrikkelijk. Die jongen heeft nooit nog een normaal leven. Ik ben echt zwaar geschokt dat zoiets kan gebeuren en dan nog op school, juist daar waar de kinderen zich thuis moeten voelen, daar waar ze zich veilig moeten voelen, daar waar ze hun mening moet kunnen uiten, enz.

En wat is er nu juist met de pesters gebeurd? Stond dat er niet bij?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th May 2009, 16:37
Natasja_dc Natasja_dc is offline
Natasja
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 73
Dit kan ik me niet voorstellen. En dit wil ik me niet voorstellen. Iemand die zoiets doet is gewoon geen mens...

Dit noem ik geen pesten meer. Ik snap wel niet dat de school hier niets van gemerkt heeft. Er moet toch iemand iets gehoord of gezien hebben tijdens dit incident.

Nog merkwaardiger aan dit vind ik dat de dader voor de jongen moest zorgen. Je stuurt je kinderen naar school om ze te laten bijleren, in contact komen met anderen in een beschermde omgeving. Als zo'n mensen les moeten geven aan de kinderen vind ik dit echt vreselijk.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th May 2009, 11:41
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Dit is echt onmenselijk! Dat zoiets kan gebeuren. Ik begrijp ook niet goed dat leerkrachten dit niet door hadden, normaal kan je vormen van pesten duidelijk merken, maar dit was hier dan niet het geval blijkbaar. In het artikel staat niet bij wat er na dit incident gebeurd is in de school in verband met pesten?
De jongen heeft voor heel zijn leven een trauma! Het is echt vreselijk. Jongeren kunnen duidelijk VER gaan met het kleineren van kinderen die iets stiller zijn of die de prooi zijn voor deze jongeren! Ik ben vroeger ook even 'gepest' geweest, gewoon omdat ik blijven zitten was en ze begonnen hiermee te lachen en dan durf je echt niet naar school te gaan of er iets van te zeggen omdat ze dan gewoon erger worden, maar dit was alleen nog maar het 'uitlachen'.. Maar in dit artikel is het duidelijk uit de hand gelopen, dat deze jongeren zo'n gedachten kunnen hebben om iemand van 5jaar zo'n dingen aan te doen! ERG, waar halen ze zulke ideeën?
Onbegrijpelijk!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 10th May 2009, 18:38
Inne.Vets Inne.Vets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: tielen
Posts: 103
Als ik dit lees denk ik direct aan een horrorfilm. Als dat iemand in het echt moet overkomen is dat verschrikkelijk, dat dit nog eens iemand is die zo jong is maakt het nog erger.
Ik vraag mij wel af hoe oud dat de daders van deze pesterijen zijn want als ze jonger zijn dan 10, hoe komen ze dan op zo'n idee? Als zelfs jonge kinderen dit elkaar aandoen waar gaat de wereld dan naar toe.
Ik kan nog steeds niet geloven dat iemand (zeker zo jonge kinderen) dit elkaar aan doen. Zo erg zijn de ergste dieren zelfs nog niet.
Om te denken dat wij erger zijn dan dieren, en volgens ons zijn we dan zelfs verder geëvolueerd (in de verkeerde richting dan toch wel).
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 14th May 2009, 19:59
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Dit is duidelijk veel extremer dan pesten. Van zo'n verhalen sta je gewoon te kijken: hoe kan zoiets gebeuren? Ik snap niet dat mensen het in hun hoofd halen om een ander die verschrikkelijke dingen aan te doen. Ik vraag me ook af wat de rol van de school in deze situatie is. Vooraleer zulke feiten zich voordoen, moet er toch al iets goed escaleren. Meestal beginnen pesterijen toch niet ZO extreem?!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 15th May 2009, 14:23
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Zoiets is gewoonweg verschrikkelijk. Het leven van dit kind is volledig verwoest door deze brutale pesterijen. Ik vind het een spijtige zaak dat een kind van amper 5 jaar zoiets moet meemaken. Zoiets verdient niemand!
Het moet ook ontzettend erg zijn voor de ouders om je kind iedere dag zo zien thuis te komen. Dit vind ik eigenlijk al geen pesten meer...
Spijtig genoeg gebeuren er in de wereld vaak zo'n dingen!
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 12th October 2009, 15:24
Ellen Bolckmans's Avatar
Ellen Bolckmans Ellen Bolckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 65
Dit gaat er gewoon over! Ik begrijp echt niet dat zo'n incident zich kan voordoen op school. Er wordt genoeg gepest op school, dat zie je overal. Maar dit?!? Waar zijn (in godsnaam) die leerkrachten? Het gaat er bij mij moeilijk in dat dit niet vermeden kon worden... Er moeten toch wat getuigenissen geweest zijn?! Het leven van dit kind is voor levenslang verPEST! Als ouders is zoiets HET ergste wat er kan gebeuren. Ze krijgen wel een vergoeding maar ze krijgen hun eigen kind niet meer terug van vroeger. Dat is verschrikkelijk!!

Zoals de vraag al is gesteld: wat is er met de daders gebeurd?
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 13th October 2009, 10:08
jesse.stofmeel's Avatar
jesse.stofmeel jesse.stofmeel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 32
Allereerst is niet alleen de school de schuldige, vooral de ouders van de pesters hebben hier mee te maken. De school is gewoon één van de gemakkelijkste omgevingen om te pesten.
Hoewel dit geen pestgedrag is, maar gestoord. Dit zijn geen pestpraktijken, maar MARTELpraktijken! Steniging en scalpatie en dat terwijl geen enkele leerkracht er ook maar iets van merkte.
Men zou de gezins -en leefsituatie van die kinderen moeten onderzoeken, want volgens mij zit het daar niet goed.
Ik geloof ook dat er gewoon door en door slechte kinderen of mensen zijn.
Men kan tegenwerpen dat een kind gevormd moet worden en grotendeels afhankelijk is van zijn/haar opvoeding, maar er zijn nog altijd situaties waarin ik gewoon weet dat dat kind of die persoon slecht is.
Verder vind ik het ook maar onverantwoord dat het gezin 10 jaar moest wachten tot men tot een overeenkomst kwam.
__________________
You don't have to fear, the Jezzman is here!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.