actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd October 2014, 16:15
cedric.v*ndewater cedric.v*ndewater is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 46
"Geen tweede flitsmarathon, want wij staken"

De tweede flitsmarathon -voorzien op 10 okotober- zal niet doorgaan. Die dag willen de politievakbonden staken. "De multanova's zullen niet uitrijden. Bijgevolg: geen flitsmarathon", bevestigt een voorname vakbondsbron aan onze krant.

De beslissing is het gevolg van een dovemansgesprek met de onderhandelaars van de Zweedse coalitie vanmiddag. "We hebben geen enkele belofte gekregen omtrent ons pensioen. We worden aan het lijntje gehouden en dat zint ons niet." Zoals geweten besliste het Grondwettelijk Hof onlangs dat politiemensen tot zes jaar langer moeten werken. De bonden hoopten dat de nieuwe regering met een aanvaardbaar plan zou komen.

De vorige flitsmarathon in april was nog een ongezien succes. Meer dan 400.000 achauffeurs werden gecontroleerd en 20.214 chauffeurs beboet.

Bron: Het laatste nieuws
Eigen mening: Ik vind het goed dat er geen tweede flitsmarathon komt ik vind de boetes soms gewoon geldklopperij. Ik weet dat de agenten het doen om een boodschap te verzenden maar in deze tijden moet iedereen precies langer werken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd October 2014, 18:17
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Geen tweede flitsmarathon, want wij staken

De mening van Cedric sluit deels aan bij mijn mening. Iedereen moet langer werken. Mensen worden ouder, dus het is normaal dat we langer moeten werken. Iedereen moet toegevingen doen, ook de politie. Ik kan langs de ene kant wel begrijpen dat ze het er moeilijk mee hebben, iedereen heeft het hier moeilijk mee. Toch vind ik het een beetje overdreven dat er gestaakt wordt. Als elke ontevreden werknemer zou staken, dan zou er meer gestaakt dan gewerkt worden.

Cedric zei in zijn reactie dat boetes puur geldklopperij zijn. Ik kan hem wel begrijpen, maar ik zie het eerder als een win-win situatie. De overheid zit met een groot financieel tekort, elk jaar wordt de financiële put groter. Dit weet iedereen. Verkeersboetes helpen bij het dichten van die put.
Bestuurders die een boete krijgen worden hier niet blij van. Geld afgeven is nooit leuk, maar het is eveneens de meest effectieve manier om ongepast gedrag af te leren. Daarom vind ik het goed dat boetes bestaan, dankzij de boetes zijn er meer mensen die zich iets aantrekken van de verkeersregels in plaats van te denken dat ze het beter weten.
Ik zie enkel voordelen. De financiële put wordt gesponsord en bestuurders leren ongepast gedrag af. Wie de verkeersregels respecteert en defensief rijdt zal nooit beboet worden. We streven toch allemaal naar veilig verkeer voor iedereen? De boetes werpen hun vruchten zeker af, want jaar na jaar verlaagt het aantal verkeersslachtoffers. Goed bezig zou ik zo zeggen!

Persoonlijk zou ik het jammer vinden als de flitsmarathon niet door zou gaan. Dit is in mijn ogen aanzet geven tot het stellen van gevaarlijk rijgedrag.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.