actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Onderwijs > Onderwijsvisie
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2016, 13:54
Loes.B*onen Loes.B*onen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kasterlee
Posts: 78
Kleuter slikt XTC-pil in op speelplaats

In Nederland is ophef ontstaan nadat een kleuter op intensive care belandde. Dit gebeurde nadat het kind een ‘gekleurd snoepje’ at dat op de speelplaats lag.

Het incident gebeurde in de school Het Ruimteschip in de gemeente Hoogezand, in de provincie Groningen. Dinsdagnamiddag vond een groep kleuters op de speelplaats een zak met XTC-pillen waarvan ze dachten dat het gekleurde snoepjes waren. Een juf zag dat één van de kinderen zo’n gevaarlijk snoepje in de mond stopte.

De juf verwittigde een ambulance en het kind belandde op de afdeling intensive care. Wellicht houdt de kleuter niets over aan het voorval, maar voor de zekerheid wordt het kind 24 uur lang gemonitord.

De politie stelt een onderzoek in, maar voorlopig is het nog niet duidelijk hoe de XTC-pillen op de speelplaats konden belanden. De directie van de school stuurde een mail naar de ouders. Daarin wordt gevraagd om kinderen op het hart te drukken nooit iets te eten wat ze vinden. De directeur belooft ook overleg met de andere scholen.

Bron: Gazet van Antwerpen 18 mei 2016 http://www.gva.be/cnt/dmf20160518_0...-op-speelplaats

Mijn mening:
Schandalig dat dit te vinden is op een speelplaats van de kleuterschool. Ik kan me niet voorstellen dat kleuters zoiets kunnen vinden op een speelplaats. Ik vind wel dat de school goed gereageerd heeft op het voorval. Ze moeten meer de nadruk leggen op het feit dat de kleuters niets mogen eten dat op de grond ligt. Dit zowel op school als thuis. Het is natuurlijk logisch dat de kleuters denken dat dit een snoepje is en dit dan ook gewoon opeten zonder er bij na te denken. Ook het onmiddellijk bellen van het ziekenhuis is een goede reflex van de leerkracht op de speelplaats.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th May 2016, 20:14
Layla G*etschalckx Layla G*etschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 67
De school heeft al initiatieven genomen naar de ouders toe. Zij moeten benadrukken dat kinderen niet zomaar alles dat ze vinden mogen opeten. Dit is een goede reactie maar ik denk dat er in dit geval meer nodig zal zijn. We mogen deze verantwoordelijkheid niet leggen bij de ouders of de kleuters zelf. Ik denk dat het nodig is om plaatsen waar kleuters of kinderen samenkomen beter af te sluiten. Het zou best mogelijk zijn dan jongeren hier tijdens de sluitingsuren van de school of bijvoorbeeld een speelplaats van een crèche komen rondhangen. Ik denk dat men eerder zal moeten inzetten op maatregelen hieromtrent. Zo zou men bijvoorbeeld camera's kunnen plaatsen die deze plaatsen na sluitingsuren bewaken. Ook moet men er in de eerste plaats voor zorgen dat deze jongeren de mogelijkheid niet krijgen om hier rond te hangen. Dit is natuurlijk maar één optie. Deze drugs kan op verschillende manieren op de speelplaats terecht zijn gekomen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.