actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2014, 10:13
Maxime.v*ndersmissen Maxime.v*ndersmissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 74
Kinderen adopteren in VS kan straks

Kinderen adopteren in VS kan straks

Vlaanderen keurt binnenkort een adoptiekanaal in de VS goed. Dat is goed nieuws voor holebi’s.


Tot nog toe is maar één holebi-stel erin geslaagd een interlandelijke adoptie te doen. Dat gebeurde dan nog met veel tegenkantingen van de overheden in België. De vaders vertellen hun verhaal voor het eerst verderop in deze krant. Ze doen dat omdat hun kinderen tijdelijk in een juridisch vacuüm zweefden, en ze vrezen dat dit met andere adoptiekinderen nog kan gebeuren.

Nochtans is de wet die holebi-adopties toelaat, al goedgekeurd in 2006. Al die tijd werd het holebi’s ontraden om hun kandidatuur te stellen voor buitenlandse adopties. Het verhaal luidde dat de herkomstlanden hen niet lustten.

De Vlaamse adoptie-ambtenaar, Ariane Vandenberghe, belooft beterschap. Er is een nieuwe samenwerking met Zuid-Afrika en hopelijk wordt er binnenkort een goedgekeurd met de Verenigde Staten. In beide landen zijn hetero’s en holebi’s welkom om kinderen te adopteren. Het is voor het eerst dat Belgen in een ander westers land zullen kunnen adopteren.

bron: www.destandaard.be, 8 december 2014 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20141207_01417420)

mening:Ik vind het goed dat er nu ook adopties kunnen gebeuren in de VS. Voor Holebi's is het goed dat ze nu ook daar mogen adopteren. Voor hen is het al moeilijk genoeg om kinderen te kunnen adopteren. Sommige mensen willen liever adopteren in een Westers land en dat kan ik goed begrijpen. Daarom hoop ik dat de samenwerking met de VS doorgaat. Ik hoop voor hen dat dit lukt.

Laatst aangepast door Maxime.v*ndersmissen : 8th December 2014 om 10:18.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.