actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th August 2016, 16:39
maxim.j*nsen maxim.j*nsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Boechout
Posts: 136
Magnette "begrijpt niet" waarom dreigingsniveau voor politie niet stijgt

Paul Magnette (PS), titelvoerend burgemeester van Charleroi en minister-president van het Waals gewest, stelt zich vragen bij de beslissing om het dreigingsniveau voor de politie nog altijd niet op gelijke hoogte te plaatsen met de rest van het land. "Dit is moeilijk te begrijpen".
Na de aanval op het politiecommissariaat in Charleroi is beslist om de veiligheidsmaatregelen aan de politiecommissariaten te verscherpen. Het dreigingsniveau voor de politie blijft officieel op 2 (ook wel 2+ genoemd vanwege die extra maatregelen), terwijl voor de rest van de bevolking niveau 3 geldt.

PS-politicus Paul Magnette heeft nu duidelijk gemaakt dat hij zich vragen stelt bij die beslissing. "Het is niet aan mij om in de plaats van OCAD (coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse) uitspraken te doen, maar dit is moeilijk te begrijpen", zo stelt hij. "Niemand begrijp goed waarom dat dreigingsniveau lager blijft dan het algemene niveau, terwijl er politiemensen werden aangevallen. Dat is iets waar OCAD uitleg bij moet geven, of waarover het zijn oordeel moet herzien", aldus nog Magnette.

Magnette sluit zich daarmee aan bij een oproep van de vakbond VSOA politie. "Wij willen dat het dreigingsniveau van de politie opnieuw geëvalueerd wordt, en dat er bij die herevalutie rekening wordt gehouden met de huidige context en de psychische toestand van de agenten", zegt Vincent Gilles aan Belga.

De christelijke vakbond CSC Police is dezelfde mening toegedaan. "Het roept vragen op dat het dreigingsniveau niet naar boven is bijgesteld", zegt Stéphane Deldicque. "Hoe kan je een niveau 3 voor de bevolking en een niveau 2+ voor de politie nog rechtvaardigen?"

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2733620

Eigen mening: Ik wist het dat hij dat ging zeggen! Het bleef nog lang weg! Ik las een artikel met Theo Francken "Verhoging niveau politie niet nodig" ik dacht al, moet de andere kant niet op hun achterste poten staan? En jawel hoor! Als het OCAD nu zegt dat het niet nodig is! En daarbij, van de PS krijg ik kop noch staart. Als we het niveau verhogen en militairen inzetten enzovoort, dan zegt vrolijke Magnette dat we de mensen bang maken, angst creëren, overdrijven, stigmatiseren, ... Awel nu blijft het niveau op peil want er is geen reden om ze te verhogen, dus waarom houdt hij zijn mond niet? Moest men het niveau toch hebben verhoogd, ben ik ervan overtuigd dat hij ook te klagen had! Paul Magnette en zijn partij noem ik de grootste klucht van België.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.