actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th October 2014, 20:40
dennis.o*usu dennis.o*usu is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Noorderwijk
Posts: 81
CEO Emirates: "Dat de MH370 zomaar kon verdwijnen, is ronduit verdacht"

Tim Clark: "We moeten weten waarom dat vliegtuig verdwenen is." ©AP
Sir Tim Clark, topman van vliegmaatschappij Emirates kan je niet bepaald een samenzweringsfanaat noemen, maar van de officiële uitleg over het verdwijnen van vlucht MH370, intussen al zeven maanden geleden, gelooft hij niet veel. "Ik zal tot ieders verveling vragen blijven stellen, zelfs wanneer anderen de zaak willen begraven", klinkt het in een interview in de Duitse krant Der Spiegel.


We moeten weten wie er op dat vliegtuig zat, tot in de details die sommige mensen natuurlijk hebben. We moeten weten wat het vliegtuig met zich meedroeg

Op 8 maart 2014 verdween de MH370, een Boeing 777 van Malaysia Airlines, van de radar. Het vliegtuig was op weg van Kuala Lumpur naar Peking. Nog altijd is er nog geen fractie van het vliegtuig opgedoken uit de Indische Oceaan, laat staan dat er echt zekerheid is over waar er nu moet gezocht worden. De officiële versie van het Australian Transport Safety Bureau luidt nu dat de MH370 op automatische piloot gedurende vijf uur lang zuidwaarts vloog boven de Indische Oceaan, om uiteindelijk zonder brandstof te vallen en neer te storten in het water.

Dat is echter niet wat Tim Clark, CEO van vliegtuigmaatschappij Emirates, gelooft. Hij gaat er nog altijd van uit dat iemand de controle overgenomen heeft van het vliegtuig, zo zegt hij aan de Duitse krant Der Spiegel.

"Wie dat deed, blijft de grote vraag. We moeten weten wie er op dat vliegtuig zat, tot in de details die sommige mensen natuurlijk hebben. We moeten weten wat het vliegtuig met zich meedroeg. En we moeten iedereen die betrokken was bij de analyse van wat er gebeurd is, aan de mouw blijven trekken voor meer informatie."

Clark stelt vooral ernstige vragen bij het feit dat het trackingsysteem gewoon door de piloten (of iemand anders met de nodige kennis) in een Boeing 777 kan worden uitgezet. Iets wat, voor zover we nu weten, ook gebeurd lijkt te zijn in de MH370.

"Er is altijd iets"
Ik ben totaal onvoldaan over wat tot dusver uit het onderzoek gekomen is
Tim Clark, CEO Emirates.
Dat er nog niks gevonden is, zelfs geen zitkussen van een vliegtuigzetel, gaat er bij de Emirates-topman echt niet in. "Onze ervaring vertelt ons dat er bij waterincidenten, waar het vliegtuig is neergestort, altijd iets is. We hebben nog geen enkel element gezien dat categoriek suggereert dat dit vliegtuig is waar ze zeggen dat het is, behalve dan die zogenoemde 'elektronische handshake', die ik ook in vraag stel. (...) De MH370 is zomaar verdwenen. Voor mij is dat verdacht. Ik ben totaal onvoldaan over wat tot dusver uit het onderzoek gekomen is."

Clark vreest vooral dat we ons binnen afzienbare tijd zullen neerleggen bij het feit dat de zaak 'één van de grote luchtvaartmysteries' is. "We mogen dat niet laten gebeuren. We moeten weten waarom dat vliegtuig verdwenen is."

Bron: De Morgen, 11/10/2014
Link: http://www.demorgen.be/buitenland/c...dacht-a2083955/
Eigen mening: Ik vind het net als de CEO van Emirates heel verdacht dat de MH370 zomaar is verdwenen terwijl in een tijdperk waarin alles en iedereen gevolgd kan worden. Het is ook verdacht dat er nog altijd niets gevonden is van het vliegtuig maar men altijd op zee heeft proberen te zoeken.
Ik ben er ook net als Tim Clark van overtuigd dat hier iemand achter zit en ik vind het ook niet erg slim om de mogelijkheid te creëren om het volgsysteem uit te schakelen, hiermee hebben ze degene die dit gedaan heeft eigenlijk de oplossing om niet getraceerd te worden in handen gegeven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.