actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2014, 22:54
E*ien.Khouri E*ien.Khouri is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 104
"Ik zou niet anders gehandeld hebben mocht Michael Brown blank geweest zijn"

"Ik deed gewoon mijn werk en ik zou niet anders gehandeld hebben mocht Michael Brown blank geweest zijn." Zo luidt de verdediging van agent Darren Wilson in een interview met ABC News. Wilson werd gisteren door een volksjury vrijgesproken voor de dood van de 18-jarige zwarte tiener.
Volgens agent Wilson drong Michael Brown de politiewagen binnen en probeerde de tiener het wapen van de agent te grijpen. Wilson vreesde voor zijn leven en schoot daarom de zwarte tiener neer.

De agent benadrukt dat hij Brown niet in de rug schoot. Meer nog: volgens de agent stak Michael Brown ook niet zijn handen in de lucht om zich over te geven, zoals tot nu steeds beweerd werd.

Darren Wilson betuigt wel zijn spijt voor de dood van de zwarte tiener, maar "ik deed gewoon mijn job", klinkt het. "En ik zou het vandaag niet anders doen." "Ik versta het verdriet van Browns ouders, maar ik heb een gerust geweten."

Sinds 9 augustus is Wilson op betaald verlof geplaatst. De burgemeester van Ferguson heeft vanavond laten weten dat er over de professionele toekomst van de agent nog geen beslissing is genomen, maar hier en daar wordt gezegd dat Wilson wel eens ontslag zou kunnen nemen omdat hij niet meer als agent kan functioneren. Overigens; er lopen nog federale onderzoeken of Darren Wilson als agent burgerrechten van Michael Brown heeft geschonden.

Gespannen sfeer in Ferguson

Intussen blijft de sfeer in Ferguson gespannen, na de hevige protesten van vorige nacht. Op dit moment trekken her en der kleinere groepjes van betogers door de straten van de stad, onder meer in de buurt van het gerechtsgebouw.

Vannacht worden opnieuw rellen verwacht. De gouverneur van de staat Missouri heeft daarom extra ordetroepen laten aanrukken. In totaal zijn zo'n 2.200 manschappen paraat.

Familie Brown: "Dubieuze relatie tussen openbare aanklager en lokale politie"

De advocaten van Michael Brown zijn intussen scherp uitgevallen tegen de juridische afhandeling van het proces. Openbaar aanklager Robert McCulloch zou volgens hen nauwe banden hebben met de lokale politie in Ferguson en had moeten vervangen worden door een volledig onafhankelijke magistraat. Daarom had de verdediging al om zijn vervanging gepleit, nog voor de jury aan haar taak was begonnen.

Nog volgens de advocaten is de moeder van Michael Brown "diep aangeslagen en is haar hart gebroken", omdat ze merkt dat het juridische apparaat voor haar zoon niet heeft gewerkt.

Bron: de Redactie, 25/11/2014

Velen waren niet verrast maar wel ontgoocheld; Darren Wilson is vrijgesproken en ervaart absoluut geen enkele consequenties voor zijn daden. Het internet, waaronder Anonymous, is hier opgesprongen en je kan geen Amerikaanse blog meer bekijken waarop woedde hieromtrent niet wordt geuit.

Zelf vind ik het ook een gigantisch falen van het Amerikaanse rechtssysteem. Er zijn ooggetuigen die zeggen dat Micheal Brown zijn handen in de lucht had en anderen met een compleet ander verhaal. Er is zelfs een transcriptie vrijgegeven van Darren Wilsons ondervraging waar hij naar Brown refereert als "it". Er wordt ook gesuggereerd dat de zaak niet eerlijk verliep en dat is ook zo. Zo kan men ook leren dat 9 leden van de jury blank waren en dat, verrassing, je 9 mensen moeten hebben die tot een consensus komen om een verdict te krijgen.

Ik vind het jammer voor de familie van Brown. Ik kan me niet voorstellen hoe ik zou reageren moest ik geconfronteerd worden met zo'n onrechtvaardigheid. Wel is de Brown-familie nu aan het vechten om body-camera's verplicht te maken voor elke agent wat, aangezien de corruptie in vele politie-corpsen, geen slecht ding is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.