actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2012, 11:44
E*elien.segers E*elien.segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Ravels
Posts: 102
Opzeg gsm kost klant niks meer

06:00 ECONOMIE Vanaf vandaag treedt de nieuwe telecomwet in werking die op 6 juni al werd goedgekeurd. De nieuwe wet bevrijdt de consument van contracten met opzegvergoedingen en maakt het overstappen van operator goedkoper en eenvoudiger.
Meest opvallende maatregel is dat de opzegvergoeding wegvalt voor wie zijn telefoon-, gsm-, internet- of televisieabonnement opzegt na zes maanden. Bij een tariefverhoging door de operator, ook al gaat het over een indexaanpassing, mag de consument zelfs gratis overstappen naar een andere provider.

Opmerkelijk is dat de grote telecombedrijven zich nog klantvriendelijker opstellen dan de wet hen verplicht: op enkele uitzonderingen na is het vanaf vandaag zelfs mogelijk om op elk moment gratis van operator te wisselen.

Een contract opzeggen moet niet meer aangetekend gebeuren. Een brief, e-mail of sms naar een specifiek nummer van de operator zal volstaan. Telecomexperts voorspellen dat de nieuwe wet in eerste instantie geen prijzenoorlog zal ontketenen, maar wel dat de dienst na verkoop aanzienlijk zal verbeteren.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/economie/a...-niks-meer.aspx 1/10/2012

Mening:
Eindelijk word aan de klant gedacht! Mensen kunnen niet meer zomaar beroofd worden van geld, door tarief verhogingen in hun abonnement. Ze kunnen het dan gewoon opzeggen zonder de toren hoge kosten van vroeger. Dat dit een vooruitgang is in de strijd tegen geld afname van klanten is wel duidelijk. Het geeft ons meer kansen om de verschillende operateurs te vergelijken, en uiteindelijk een besluit te nemen, voor welk abonnement u kiest. En waarom zo er prijzen oorlog zijn je zit toch nog altijd 6 maanden verbonden aan u abonnement. De operateur moet de index of iets anders aanpassen en u kunt zo vertrekken naar een andere operateur.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st October 2012, 16:13
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
Ik heb een paar jaar geleden serieuze problemen gehad met Mobistar. Ik had een abonnement van 15 euro per maand. Elke maand kregen wij aangetekende brieven omdat we zogezegd niet betaald hadden. Maar in die tijd waren wij net verhuisd naar Zandhoven. Zij bleven steeds de rekeningen naar Borsbeek (mijn oud adres) sturen. Op een dag kon ik niet meer bellen of berichten sturen. Ze hadden gewoon mijn abonnement uitgeschakeld. Uiteindelijk hebben wij een boete moeten betalen door hun fout! Ik en mijn ouders waren razend en hadden besloten om van operator te veranderen. Hier moesten we ook een zeer lange procedure volgen waar veel aangetekende brieven mee verbonden waren. Uiteindelijk kon ik dan overstappen naar een andere operator. Ik ben echt blij dat de wet veranderd is. Want als je zoveel last met een operator hebt, en je hangt dan nog eens een halfjaar vast aan het abonnement dan zit je met de gebakken peren. En ik kan er van mee spreken!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.