actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th December 2008, 15:51
Matthias Wauters Matthias Wauters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: heist-goor
Posts: 67
Thumbs up Vlaanderen haalt klimaatnorm nu al

Vlaanderen zit nu al onder de norm voor de uitstoot van broeikasgassen die het volgens het klimaatverdrag van Kyoto pas in 2012 moet halen. Dat is een groot succes voor de Vlaamse regering en de maatregelen van milieuminister Hilde Crevits. Het komt vooral door de inspanningen van de chemische industrie en van de gezinnen. De toenemende isolatie van huizen dringt de uitstoot van CO2 door de huishoudens terug tot op het niveau van 1990.

...verder staat nog: Dat de daling te wijten is aan de daken die geďsoleerd werden....

Er komt ook direct reactie op in het artikel: "Het is gewoon toeval dat de norm gedaald is... olie is duurder enzo"...




[I] Als ik het artikel in HLN zag, was ik wel een beetje opgelucht. Want de wereld, lucht is iets wat niet oneindig is en ik vind het wel belangrijk dat er aandacht aan gegeven wordt. Maar dat is natuurlijk niet altijd gemakkelijk, om op de lessen RZL terug te vallen; de meeste mensen zijn in deze situaties 'DIKKE IKKEN'.
Maar het is goed dat er vooruitgang is in de situatie van CO2.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd December 2008, 17:52
Billy Bosmans Billy Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hallaar
Posts: 40
Dan is Vlaanderen heel goed bezig maar dat betekent niet dat we nu moeten stoppen anders gaan we later terug boven de norm komen en dat is niet zo best voor onze planeet die moet voort blijven bestaan.

Vlaanderen is nu ook een voorbeeld sommige landen en en ze moeten verder kunnen streven dan ons.

Waarschijnlijk moeten veel gezinnen nog hun huis goed isoleren maar dat kost erg veel ze zouden er meer aan moeten doen en ervoor zorgen dat meer mensen gaan isoleren.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd December 2008, 22:09
elienwuyts elienwuyts is offline
Elien Wuyts
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: dessel
Posts: 28
"Het is nu vooral belangrijk dat we de geleverde inspanningen de volgende jaren doortrekken. In sommige sectoren kunnen en moeten we nog beter doen, met uitzicht op 2020. De grootste uitdagingen zijn de sectoren mobiliteit en gebouwen."

http://www.gva.be/nieuws/binnenland...52-635af193c41f

We zijn goed bezig, maar wat mobiliteit betreft is er in België blijkbaar toch nog nood aan sensibilisering. Op dit moment is het dus inderdaad belangrijk om inspanningen te blijven leveren!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 25th December 2008, 15:41
Dominik_Sebrechts Dominik_Sebrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Oelegem
Posts: 42
Vlaanderen haalt klimaatnorm nu al

Oef..eindelijk eens positief nieuws. De kyoto-norm is van levensbelang voor alle landen of er rust een enorme hypotheek op de komende generaties. We moeten nu vooral niet op onze lauweren rusten en verder streven naar vermindering van de uitstoot van broeikasgassen. De verantwoordelijkheid ligt niet alleen bij de bedrijven maar bij elk huisgezin. Mobiliteit is volgens mij de grote struikelblok. Iedereen, ja..ik ook, rijdt graag met zijn eigen wagen. Carpoolen zit er bij ons nog altijd niet in. Om naar school te rijden proberen we zoveel mogelijk samen te rijden (is nog gezellig ook) maar de uren moeten het natuurlijk toelaten en openbaar vervoer.....vanuit Oelegem....laat me niet lachen.

Dominik Sebrechts
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 27th December 2008, 10:32
Margot Van Den Broeck Margot Van Den Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 79
Dit is toch wel heel goed nieuws vind ik. We zijn in Vlaanderen op dit gebied wel echt goed bezig! Toch moeten we, ondanks dit goede nieuws, niet stoppen met inspanningen te leveren. Als we ons best blijven doen en ook op andere gebieden inspanningen leveren dragen we pas echt ons steentje bij aan een beter milieu! Op gebied van mobiliteit kan het inderdaad nog wel beter denk ik. Voor sommige mensen is het echt niet makkelijk om met het openbaar vervoer, met de fiets,... op school of op het werk te geraken. Velen grijpen dan ook heel snel naar hun wagen, wat dagelijks ellenlange files met zich meebrengt. Dit begrijp ik wel. Ik zou bijvoorbeeld ook niet graag dagelijks meer dan 1,5 uur op de bus zitten om op school te geraken. Meestal zijn de bus - en treinverbindingen niet optimaal en wil men hierdoor het openbaar vervoer niet nemen. Misschien moet men eens nadenken hoe men deze netwerken kan optimaliseren?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.