actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th April 2018, 15:48
Jolien.R*ns Jolien.R*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 68
Negen scholieren gedood bij mesaanval in China

In het noorden van China heeft een man vrijdag negen scholieren om het leven gebracht met een mes. Een tiental andere leerlingen raakte gewond.

De feiten speelden zich af bij een middelbare school in het district Mizhi, in de provincie Shaanxi. De jongeren keerden na school terug naar huis, toen ze aangevallen werden.De man met het mes kon overmeesterd worden en is opgepakt, volgens de lokale autoriteiten.

Eerst was er sprake van zeven doden, zaterdagmorgen was dat opgelopen tot negen.

De politie van Mizhi zegt dat de dader een 28-jarige man is die wraak wou nemen omdat hij tijdens zijn middelbareschooltijd gepest werd.

De gewonde kinderen zijn voor verzorging overgebracht naar het ziekenhuis. Het gaat om scholieren tussen twaalf en vijftien jaar.

De aanval roept herinneringen op aan een reeks mesaanvallen op Chinese schoolkinderen tussen 2010 en 2012. Daarbij kwamen minstens 25 scholieren om het leven.

Bron: De standaard, 28 april 2018
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180427_03486392

Eigen mening:
Het is erg dat er mensen bij betrokken worden die er niets mee te maken hebben. Ik begrijp dat je het moeilijk kunt hebben met het verleden en zeker als je werd gepest, maar moet je daarom onschuldige mensen hierbij betrekken?
Misschien kan China een voorbeeld nemen aan België met hun 'Overkop huizen' waar jongeren of volwassenen terechtkunnen om te praten over hun problemen. Ik begrijp dat de persoon die gepest werd de schuld bij de school legt, want we weten niet wat ze vroeger hieraan gedaan hebben. Nu als ik terugdenk aan mijn kindertijd werd er niet echt ingegaan tegen pesten. Het was een normale zaak en dat hoorde bij naar school gaan. Tegenwoordig is dit fel veranderd, wat goed is. Want dit kan zulke voorvallen vermijden en ervoor zorgen dat iedereen een goede jeugd tegemoet mag en kan gaan.
Het is raar dat steekpartijen een normale zaak zijn in China. Voor ons is dit echter abnormaal, want wij zijn zulke taferelen niet gewend. Maar dit kunnen we ook zeggen van de verschillende schietpartijen in Amerika. Hopelijk kunnen de slachtoffers dit trauma snel verwerken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.