actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th December 2015, 10:13
c*rolien.vandenlangenbergh c*rolien.vandenlangenbergh is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: May 2015
Locatie: Malle
Posts: 17
Trump breekt door barrière van 40%

De Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump heeft voor het eerst in een opiniepeiling een voorsprong van 27 procent genomen op een concurrent. Uit een peiling van Monmouth University blijkt dat Trump met 41 procent de grote favoriet is onder de Republikeinen. Dit is bijna drie keer meer dan zijn naaste rivaal, senator Ted Cruz, die op slechts 14 procent komt.

Het nieuws over de peiling komt een dag voor het Republikeinse debat in Las Vegas. Uit de peiling blijkt dat de Republikeinse kiezers Trump niet in de steek laten vanwege zijn omstreden voorstel vorige week voor een inreisverbod voor moslims.

Op de derde plaats van de Mommouth-peiling staat senator Marco Rubio met 10 procent. Hij wordt gevolgd door voormalig hersenchirurg Ben Carson (9 procent) en oud-gouverneur Jeb Bush, die op de steun van slechts 3 procent kan rekenen.

Zelfs als de kiezers van alle andere Republikeinse kandidaten naar Cruz zouden overstappen, zou Trump nog altijd gelijk staan met de senator uit Texas. In andere landelijke peilingen van de afgelopen dagen is de voorsprong van Trump echter veel minder groot.

De peiling is goed nieuws voor Trump na drie peilingen de afgelopen dagen waaruit bleek dat de aartsconservatief Cruz hem heeft ingehaald in Iowa. Op 1 februari wordt daar het startsein gegeven voor de voorverkiezingen voor het presidentschap. Nadat Trump maandenlang in Iowa de koploper was, gaat Cruz nu aan de leiding. Hij heeft zelfs een voorsprong op Trump van 10 procent: 31 procent tegen 21.

Bron: De Morgen, 15/12/2015 (http://www.demorgen.be/buitenland/t...an-40-bcd97734/)

Mening: Laat het even duidelijk zijn, ik ben geen voorstander van Trump als de volgende president van de Verenigde Staten. Als ik in de VS zou wonen, zou ik een fervente aanhanger zijn van de 'Democrates'. Ik ben dus al niet zo scheutig wanneer het komt op een Republikeinse president, maar als dit uiteindelijk Trump zou worden, denk ik dat we nog ver van huis gaan staan. Trump is eigenlijk de belichaming van waar ik tegenover sta. Hij wantrouwt iedereen die niet op hem gelijkt (zoals moslims) en zal er ook alles aan doen om deze personen niet binnen te laten in de VS. We moeten natuurlijk ook niet naïef zijn, er zijn al heel wat incidenten geweest met moslims en terroristen. Je moet mensen die naar jouw land willen immigreren wel controleren, maar om gewoon te zeggen dat alle moslims niet mogen immigreren is voor mij een stap te ver. Dat is ronduit racisme en daar wil ik niets van weten. Ik hoop dus uit de grond van mijn hart dat indien Trump de presidentskandidaat van de Republikeinen wordt, de Democraten de verkiezingen winnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.