actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2015, 19:29
Nick.D*.Schutter Nick.D*.Schutter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Pulle
Posts: 70
Obama: "We raken IS harder dan ooit"

Obama: "We raken IS harder dan ooit"

Islamitische Staat is 40 procent kwijtgeraakt van de gebieden die de terreurbeweging in Irak had veroverd. Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama gezegd. "We raken ze harder dan ooit", zei hij in een update over de strijd tegen IS.

Volgens de president worden de leiders van de terreurgroepering een voor een uitgeschakeld. "IS-leiders kunnen zich niet verstoppen en de Amerikaanse boodschap aan hen is: jij bent de volgende."

IS heeft sinds de zomer geen enkele succesvolle grondoperatie uitgevoerd in Syrië of Irak, zei Obama. Hij erkende dat grondtroepen van Amerikaanse bondgenoten "een zeer zware strijd te wachten staat".

In november werden meer bommen gedropt op IS dan gelijk welke andere maand sinds het begin van de campagne, zei de president.

Bron: De Morgen, http://www.demorgen.be/buitenland/o...-ooit-b3d60aee/
Datum: 14/12/2015

Eigen mening: Ik vind het positief dat er vorderingen worden gemaakt in de strijd tegen Islamitische Staat. Ik vind het ook goed dat nu ook de belangrijke mensen van IS worden uitgeschakeld, want zij zijn natuurlijk de drijfveer van de organisatie en zonder hen heeft IS het moeilijker. Ik vind wel dat men dit beter op een andere manier had aangepakt want bij bombardementen heb je geen goede controle over wie je juist uitschakelt, hierdoor worden er ook veel onschuldige mensen vermoord. Met grondtroepen is dit minder het geval, maar op deze manier sterven er wel soldaten, wat natuurlijk ook niet de bedoeling kan zijn.

Laatst aangepast door Nick.D*.Schutter : 14th December 2015 om 19:42.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th December 2015, 19:50
l*tte.demeulder l*tte.demeulder is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 145
Dit noem ik heuchelijk nieuws. Dat IS een zware tegenstander is en voor veel leed een ellende zorgt wisten we al langer. Toch horen we nu eens een heel ander soort nieuws verschijnen in de actualiteit rond IS. De kracht van IS is eindelijk aan het verminderen. Men is er in geslaagd om ervoor te zorgen dat IS geen succesvolle grondoperaties kan uitvoeren. Dit is volgens mij een zeer goede stap in de juiste richting. Verder zijn ze de belangrijke leiders aan het uitschakelen. Dit kan ervoor zorgen dat IS zwak wordt. En dit is nodig om het te kunnen verslaan. Zodat ze niet nog voor meer leed en terreur in de wereld kunnen zorgen. Hopelijk kunnen we verder blijven werken in deze richting. Zodat IS stilletjes aan kan verwijdert worden en geen leed meer kan brengen in deze wereld.

Wat echter wel een negatieve kanttekening is aan dit hele verhaal, zijn de bombardementen. Ik weet dat dit goed bedoelt is en enkel en alleen maar gebruikt wordt omdat het een noodzaak is om zo IS te kunnen stoppen. Enkel zorgen deze bombardementen voor veel onschuldige slachtoffers. Waardoor wij ook bloed aan onze handen hebben en niet alleen IS meer verantwoordelijk is voor het verlies van dierbaren. Dit is zeker iets dat we in het achterhoofd moeten houden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.