actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th March 2016, 10:15
Ben.D*Busser Ben.D*Busser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 90
Duitse vicekanselier: ‘Trump vormt gevaar voor vrede en vooruitgang’

Duitse vicekanselier: ‘Trump vormt gevaar voor vrede en vooruitgang’

Donald Trump verschilt niet van Europese rechtse populisten als Marine Le Pen of Geert Wilders, vindt Duits vicekanselier van Sigmar Gabriel. ‘Ze beloven allemaal een terugkeer naar een sprookjeswereld.’

‘Of het nu gaat om Donald Trump, Marine le Pen of Geert Wilders, het zijn allemaal rechtse populisten die niet alleen een gevaar vormen voor de vrede en de sociale cohesie, maar ook voor de economische vooruitgang’, was Gabriel duidelijk in een interview met Welt am Sonntag.

Volgens de vice van bondskanselier Angela Merkel is beloven deze politici de kiezers ‘een weg terug naar een sprookjeswereld’. Daarbij doen ze alsof economische activiteit alleen binnen de nationale grenzen plaatsvindt, aldus Gabriel, die echter stelde dat de geschiedenis duidelijk heeft gemaakt dat zo’n geïsoleerde economieën zich niet kunnen ontwikkelen.

‘We moeten ons inzetten om uit te leggen hoe we de globalisering op een eerlijke manier willen tot stand doen komen’, besloot Gabriel.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160306_02167044
Datum: 06 maart 2016

Eigen mening: Wat als? Wat als Donald Trump president wordt? Het is een vraag waar iedereen mee in zijn of haar hoofd zit. Trump wil de Verenigde Staten van Amerika weer 'groot' maken. Dit geeft me een verontrustend gevoel. Wat is Trump bereid te doen om de Verenigde Staten groot te maken? Welke definitie geeft hij aan groot? We kennen hem allemaal als multimiljonair, ondernemer en televisiepersoonlijkheid. Nu ook als extreem rechtse aanhanger van de politiek. Zijn ideeën omtrent immigranten en de mogelijke oplossingen hiervoor vind ik persoonlijk een beetje angstaanjagend. De uitspraken die hij doet, handelingen die hij maakt, maken mij bang. Dit is voor mij geen president waardig. Wat als hij het haalt en toch president wordt. Dan vrees ik voor de toekomst, niet enkel en alleen voor de V.S., maar voor de hele wereld. Wat als?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.