actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th February 2016, 17:35
Wout.G*vers Wout.G*vers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 98
Washington Post smeekt Republikeinen: "Doe alles in jullie macht om Trump te stoppen"

De invloedrijke Amerikaanse kwaliteitskrant The Washington Post neemt in een editoriaal vandaag fors stelling in tegen Republikeins presidentskandidaat Donald Trump. Ze roept de leiders van zijn partij op om dringend in actie te schieten. "Gaat de Republikeinse Partij dan echt zijn eigen vernedering niet verhinderen?", zo klinkt het scherp.

Miljardair Donald Trump is met drie overwinningen op vier en een hopeloos verdeeld peloton achter hem goed op weg om de Republikeinse kandidaat voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen in november te worden. Het establishment staat er ondertussen bij en kijkt ernaar als konijnen naar een lichtbak.

Reden genoeg voor The Washington Post om nog eens van leer te trekken tegen Trump. Maandag deed de krant dat al onder de titel "De stilte van de Republikeinse leiders over Trump is onvergeeflijk - en irrationeel". Partijvoorzitter Reince Priebus noemde dat editoriaal daarop "het stomste artikel dat ik ooit heb gezien".

Maar nu komt er dus nog een schepje bovenop. "Het ondenkbare wordt stilaan het onvermijdelijke", zo steken de editorialisten van wal. "Zonder een gigantische inspanning van hen die de bedreiging van Donald Trump beseffen, wordt hij waarschijnlijk de Republikeinse genomineerde. En zelfs die inspanning volstaat misschien niet. Maar de geschiedenis zal niet vriendelijk oordelen over Republikeinse leiders die niet alles doen wat in hun macht ligt om te verhinderen dat een agressieve demagoog hun vaandeldrager wordt."

Eigen mening:
Ik begrijp het helemaal niet meer. In augustus lachte ik nog met al de controversiële uitspraken die Donald Trump maakte in de media. Een aantal absurde uitspraken van hem, zijn onder andere dat hij een muur wilt bouwen tussen Mexico en de Verenigde Staten om de nieuwe illegalen buiten te houden. Hij wil ook de grenzen sluiten voor al de moslims, want zeer veel moslims haten blijkbaar de Amerikanen, volgens hem. Hiermee gaat hij elke moslim over dezelfde boeg gooien en dat is niet de bedoeling. Doorheen heel zijn campagne heeft hij verschillende bevolkingsgroepen beledigd en dit zijn nog maar een aantal uitspraken die hij heeft gemaakt. Op de moment lach ik niet meer over deze situatie, want massaal veel mensen stemmen voor hem . Hij heeft al drie van de vier voorverkiezingen gewonnen. De mensen moeten hun ogen eens openen en nadenken of ze deze persoon echt wel aan het roer willen hebben. Er is natuurlijk nog tijd om dit te voorkomen, want de laatste staten gaan pas stemmen in juni en Super Tuesday komt er ook nog aan.

Bron: De Morgen, 25/02/2016, http://www.demorgen.be/buitenland/w...oppen-b8dc2052/
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd March 2016, 12:12
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Stop Trump

De mening van Wout kan ik zeker begrijpen. Er zijn veel mensen die niet kunnen begrijpen dat mensen op Trump willen stemmen, omdat hij irrationele ideeën heeft die schadelijk kunnen zijn voor de Amerikaanse bevolking. Hij lijkt ook enorm extreem en tactloos te zijn met zijn uitspraken. Toch straalt hij charisma uit, waardoor mensen bewondering voor hem krijgen en voor hem stemmen. Er zijn ook voorstellen die mensen kunnen aansporen om voor hem te kiezen. Onderschat nooit het verschil tussen wat mensen zeggen en wat mensen denken. Ik geloof zeker dat er mensen zijn die achter de ideeën van Trump staan, zonder te beseffen welke nadelige gevolgen dit met zich mee kan brengen. Voor ons (de buitenlanders) is het makkelijker om vanop een afstand te kijken naar de situatie, maar voor de Amerikaanse bevolking zelf is dit niet evident. Ze zitten er zelf middenin en worden overspoeld door verschillende ideologieën en ideeën. Het is wikken en wegen wie voor hen de beste optie is. We kunnen naar mijn mening helaas weinig doen, mensen zullen altijd zien en denken wat ze willen zien en denken. Dat is eigen aan het menselijke ras.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.