actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2015, 17:20
yannickv*nbavel yannickv*nbavel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Meerle
Posts: 20
"De toekomst van de NMBS is in gevaar"

In De Zevende Dag op Eén hebben de voormalige spoorbazen Marc Descheemaecker en Etienne Schouppe zondag gewaarschuwd voor de toekomst van de NMBS. "Als deze regering er niet in slaagt de NMBS op het juiste spoor te krijgen, zal het niet meer gebeuren", zei Descheemaecker (N-VA).

"Wat het management bij de NMBS nu voorstelt is om de overdrijvingen die in het systeem zijn geslopen te schrappen", vond Etienne Schouppe (CD&V). "Die zijn het gevolg van de ongelukkige structuur waarin het bedrijf gedurende jaren heeft moeten werken."

Schouppe is zoals bekend een koele minnaar van de minimale dienstverlening waarmee sommigen de stakingen willen ondervangen. "Dat is mooi op papier, maar in werkelijkheid niet te realiseren. Doe een inspanning om niet te staken en geen minimale dienstverlening nodig te hebben."

"Voor de eerste keer is er nu een voogdijminister die komaf wil maken met de misstanden uit het verleden, dit is een historisch moment", zei Descheemaecker. Volgens hem willen de Nederlandstalige vakbonden meegaan in een structurele aanpassing. "Er bestaat, voornamelijk aan Nederlandstalige kant, een mogelijkheid dat de vakbondsvoorzitters in de bewustwording willen meestappen. Misschien moeten de vakbonden eens overwegen zich aan te passen aan de geografische realiteit van dit land."

"Ik vrees echt voor de toekomst van de hele spoorweggroep als deze vakbonden niet in staat zijn een sprong van dertig jaar te maken", vervolgde de N-VA'er. Een deel van de bond wordt volgens hem gegijzeld door de PVDA. "Ik ga ervan uit dat één op de twee bij de Franstalige vakbond zich bij PVDA aansluit."

"Het spoorvervoer zal blijven, maar als de NMBS niet verandert zal ze er niet meer zijn binnen tien jaar", besloot Schouppe.

Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20151213_0...bs-is-in-gevaar

Mening: Ik vind dat de NMBS overdrijft met de stakingen. Ze brengen heel veel mensen in de problemen die naar het werk moeten of studenten die op tijd in de les moeten zijn. Langs de andere kant begrijp ik ook wel dat ze het beu zijn maar ik zou dan opteren om andere stappen te zetten in plaats van de werkende en studerende mens te 'straffen'.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th February 2016, 14:07
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Toekomst voor NMBS?

Net zoals Yannick begrijp ik het 'waarom' achter de stakingen, maar vind ik ook dat er overdreven wordt. Hetgeen in het artikel staat, zal volgens mij ook echt gebeuren. Ik zie de toekomst van de NMBS somber in. Ze slagen er maar niet in om een positief imago te creëren (waar de stakingen niet bepaald toe bijdragen). Het moment waarop beslist zal worden om de spoorwegen van eigenaar te laten veranderen of te privatiseren zal er volgens mij ooit van komen, de enige vraag is wanneer. Als de NMBS na al die jaren nog niet kan bewijzen dat het in staat is om een goede en betaalbare dienstverlening te voorzien waarbij iedereen (zowel de werknemers, de zakelijke partners als de reizigers) tevreden is, verwacht ik niet dat dit ooit zal gebeuren. De NMBS zal met een spectaculaire vernieuwing voor de dag moeten komen vooraleer ik er terug vertrouwen in zal hebben. Daarom ben ik het ook volledig eens met de inhoud van dit artikel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.