actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2014, 11:19
E*elien.segers E*elien.segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Ravels
Posts: 102
Staking al voelbaar in havens

De Gemeenschappelijke Nautische Autoriteit in Vlissingen, de hoogste autoriteit op de Schelde en haar mondingen, heeft zondagvoormiddag alle commerciële scheepvaart verboden op de Schelde naar Antwerpen en van en naar Gent. Dat blijft wellicht zo tot afloop van de nationale staking maandagavond.

Dat heeft de autoriteit beslist na consultatie van de relevante actoren. Door de nakende vakbondsacties kan de intrinsieke veiligheid niet meer gewaarborgd worden, klinkt het.

Alle commerciële vaart, op en af de Schelde en haar mondingen, met Antwerpen als bestemming, krijgt geen toelating om deze wateren te bevaren met ingang van nu, zondag 14 december 2014. Commerciële vaart met bestemming van en naar Gent is eveneens niet meer toegelaten vanaf nu. Schepen voor de Nederlandse loodsdienst met bestemming Gent worden op individuele basis bekeken door de Gemeenschappelijke Nautische Autoriteit.

De autoriteit meent dat de intrinsieke veiligheid niet meer gewaarborgd kan worden, “gezien de nakende vakbondsacties en de ongekende weerslag van de initiatieven van de verschillende actoren in de keten, zowel in tijd als in impact”.

bron: de standaard.be

Mening:
Het is al zo ver, de haven ligt al zo goed als plat. Het luchthaven verkeer wordt vanaf 22uur deze avond stilaan afgebouwd, om het uiteindelijk helemaal plat te leggen. Nu de treinen en bussen nog en we hebben geen vervoer meer buiten auto's. Het is echt triestig en schandalig hoe veel geld de economie daar mee gaat verliezen. En dan al de gedupeerde reizigers nog eens, die vluchten moeten omboeken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th December 2014, 11:55
jente.peeters jente.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Geel
Posts: 59
Ik vind het erg dat ze een dag voor de staking al alles begin stil te leggen. De staking begint pas deze avond om 10 uur en er kunnen nu al geen schepen maar binnen aan de haven. Ik vind dit erg. Als je meedoet aan een staking mag je geen dag van te voren al beginnen staken. De mensen die hier werken moeten blijven werken tot deze avond. Dan begint de staking pas officieel. Ik vind de staking ook te overdreven. Nu gaan ze misschien wegen afzetten en blokkeren. Hoe geraken de mensen die wel moeten gaan werken daar? Of de studenten die verplicht op school moeten geraken? Ik vind dat spijtig. Je ergert er alleen mensen mee die niets kunnen doen aan alle problemen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th December 2014, 12:06
A*strid.Bastiaens A*strid.Bastiaens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 100
Ik begrijp langs de ene kant dat de mensen gaan staken. Maar langs de andere kant moet er een oplossing komen. De besparingen zijn een erfenis uit het verleden. We hebben deze te lang uitgesteld waardoor we nu heel drastische maatregelen moeten nemen. Ik hoor de vakbonden alleen maar klagen en ze komen zelf niet met een oplossing. Nu willen ze als reactie op de besparingen morgen het land plat leggen. Ze willen druk uitoefenen op de regering. Maar als we nu de besparingen niet doorvoeren dan is het voor volgende regeerperiode. Het wordt zo alleen maar erger. We moeten alles op lange termijn zien en niet op korte termijn zoals de vakbonden doen.
Iedereen heeft recht op staken. Maar als er een nationale stakingsdag is afgesproken, hou u daar dan ook aan. En begin niet een dag vroeger, zoals men nu doet in de havens. Want volgens mij heeft het toch geen nut.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.