actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > Vluchtelingen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2016, 10:31
Kevin.P*essers Kevin.P*essers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Mol
Posts: 47
Rellen in vluchtelingenkamp Calais daags voor ontruiming

In het vluchtelingenkamp van Calais zijn er gisterenavond rellen geweest tussen migranten en de politie. De onrust neemt er toe nu bekend raakte dat de ontruiming morgen van start gaat.
Een vijftigtal bewoners van de zogenoemde "Jungle" in Calais begonnen gisterenavond stenen te gooien naar de politie, waarop die laatste antwoordde met traangasgranaten en wapenstokken.

De onrust in het kamp neemt duidelijk toe, nu gisteren bekend raakte dat de ontruiming morgen van start gaat. De bewoners zullen met bussen naar opvangcentra verspreid over heel Frankrijk worden gebracht. De politie zet meer dan duizend agenten in om alles vlot te laten verlopen.

23/10/2016
Bron: deredactie.be

Eigen mening:
Ik verschiet er niet van dat de vluchtelingen van het kamp in Calais in opstand komen tegen de vernietiging van hun enige onderdak. Als ik zou weten dat ik morgen zonder pardon uit mijn huis wordt gezet, in een of andere bus wordt geplaatst naar God weet waar, dan zou furieus een understatement zijn. Deze mensen zijn al door de hel geweest toen ze naar hier vluchtten en zelfs voor ze vluchtten. Maar blijkbaar is dat te moeilijk voor Europa en de rest van de wereld om te begrijpen, want we blijven het hen alleen maar moeilijker en moeilijker maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.