actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd October 2016, 18:26
yannick.v*ndenkieboom yannick.v*ndenkieboom is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Vorselaar
Posts: 45
Vaccinatiemarathons tegen de griep

Dokters houden in het weekend steeds vaker een vaccinatiemarathon tegen de griep. Vooral voor mensen die tijdens de week moeten werken is een inenting op zaterdagvoormiddag ideaal. Het is wel een opoffering voor de dokters zelf: zij moeten het met een vrije dag minder doen.

In bijna zes op de tien Vlaamse gemeentes is er een tekort aan huisartsen. Dat laat zich het hele jaar door voelen, maar vooral in een periode waar de gevaren van de griep om de hoek loeren.

De werkdruk van de dokters neemt in zo’n griepperiode aanzienlijk toe, zelfs in die mate dat ze vaccinatiemarathons houden in het weekend. In sommige praktijken worden zelfs extra verpleegsters ingeschakeld om de griepvaccins toe te dienen.

“Door een vaccinatiedag in het weekend te organiseren, hebben we minder werkdruk tijdens de week”, zegt dokter Arnout Van Den Kieboom. Samen met zijn vrouw zette hij deze ochtend al 130 vaccins. “De consultatieruimte tijdens de week kunnen we op die manier reserveren voor de mensen die écht ziek zijn. Anderzijds doen we dit ook om een zo hoog mogelijk vaccinatiegraad te bereiken onder onze risicopopulatie”, klinkt het.

Bron: VTM nieuws, 22/10/16 (http://nieuws.vtm.be/binnenland/211...-tegen-de-griep)

Mening: Tijdens het lezen van het artikel verschoot ik wel even van het feit dat er in zes op tien Vlaamse gemeentes een tekort is aan huisartsen, hier had ik geen idee van. Om dit probleem te compenseren vind ik het inderdaad een zeer goed idee om zulke vaccinatiemarathons te organiseren. Een zeer mooi initiatief van de dokters, zeker om dit tijdens een vrije dag van hen te doen. Blijkbaar is het ook effectief en geeft het de dokters minder werkdruk tijdens de week, daarom kan ik dit enkel maar aanmoedigen. Ook zal dit economische voordelen hebben, hoe minder mensen ziek worden, hoe meer ze kunnen gaan werken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.