actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2016, 11:50
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Westen van Japan opgeschrikt door zware aardbeving

Het westen van Japan is vrijdagnamiddag (plaatselijke tijd) opgeschrikt door een hevige aardbeving. Volgens het Amerikaanse Geofysisch Instituut (USGS) was het een beving met een kracht van 6,2 op de schaal van Richter, nadat USGS eerst sprak van een kracht van 6,6. Er is geen tsunamidreiging voor het Aziatische land.

Ondanks de hevige beving vielen er geen gewonden en werd er evenmin melding gemaakt van ernstige schade in de prefectuur Tottori. Door de ligging van Japan, op een kruispunt van vier tektonische platen, wordt daar jaarlijks meer dan 20 procent van de zwaarste bevingen op aarde gemeten. In april kwam nog een vijftigtal mensen om het leven bij een reeks zware aardbevingen in het zuidwesten van het land. En vijf jaar geleden werd Japan getroffen door een aardbeving met een kracht van 9,0 waarbij ook de kerncentrale in Fukushima werd geraakt.


Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161021_02531920 op 21-10-2016

Mening: Ik vind het enorm erg voor de bevolking van Japan dat ze jaarlijks zo'n ernstige aardbevingen moeten doorstaan. Het is wel zeer positief dat bij deze aardbeving niemand om het leven is gekomen en er zelfs geen gewonden zijn. Zoals in het artikel staat, had men in april niet zo'n geluk. Persoonlijk denk ik niet dat deze aardbevingen iets te maken hebben met de opwarming van de aarde, maar ik denk wel dat de aardbevingen hierdoor extremer worden en dus het probleem ernstiger wordt. De oorzaak van dit probleem zijn de tektonische platen, waaraan Japan noch de rest van de wereld iets kan doen. Ik denk dat men genoeg hulpbronnen moet voorzien tijdens deze rampen en genoeg maatregelen moet nemen zodat deze rampen zo miniem mogelijk blijven. Ik denk dat Japan zeer veel geluk heeft gehad met deze aardbeving en ik hoop dat men in de toekomst nog zo'n geluk mag meemaken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.