actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2016, 01:44
MaxD*Rycke MaxD*Rycke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Lille
Posts: 2
Obama : "Uitspraken Trump over niet erkennen van verkiezingsuitslag zijn gevaarlijk"

De uitspraken van de Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump over het al of niet erkennen van de verkiezingsuitslag zijn "gevaarlijk" en "ondermijnen onze democratie". Dat verklaarde de Amerikaanse president Barack Obama donderdag tijdens een campagnebijeenkomst van de Democrate Hillary Clinton in Miami.
"Als je verliest, dan feliciteer je je tegenstander. Dat is de manier waarop de democratie werkt", verklaarde de president. "Dit is geen grap, dit is gevaarlijk", zei Obama nog over de beschuldigingen van Trump dat de verkiezingen vervalst zouden worden. Fraude bij de verkiezingen in de VS is even onwaarschijnlijk dan geraakt worden door de bliksem, aldus de Democraat.

"Ik vertel jullie in Florida, dat jullie stem een verschil maakt, dat jullie stem telt", aldus Obama, die de kiezers nogmaals opriep om naar de stembussen te trekken op 8 november en te stemmen voor de kandidate van zijn partij.

Trump zei woensdag tijdens het laatste presidentieel debat dat hij iedereen nog in spanning houdt over zijn antwoord op de vraag of hij de verkiezingsuitslag zal accepteren. Hij beschuldigt de media en de Democraten en Clinton ervan de verkiezingscampagne te manipuleren.

"Als ik win"

Tijdens een verkiezingsrally in Ohio op donderdag beloofde Trump aan zijn "kiezers en aanhangers en aan het Amerikaanse volk dat ik de resultaten van deze belangrijke en historische verkiezing volledig zal accepteren". Na een pauze voegde hij toe "als ik win".

Enkele minuten later legde de Republikein uit dat hij het recht wil bewaren om de verkiezing op een legale manier te betwisten als die bedenkelijk is of zeer nipt. Hij verwees naar de verkiezing van 2000, waarbij George W. Bush na een hertelling van de stemmen de verkiezing won. "Ik zou een duidelijk verkiezingsresultaat accepteren, maar wil ook mijn recht kunnen gebruiken om legaal in beroep te gaan als het resultaat bedenkelijk is", zei hij.

Mening : 'Fraude bij de verkiezingen in de VS is even onwaarschijnlijk dan geraakt worden door de bliksem', vanaf nu kom ik na een slechte weersvoorspelling niet meer buiten. Dit vind ik toch een redelijk naïeve uitspraak van Obama.
De ongegronde beschuldiging van Trump over het mogelijk manipuleren van de uitslagen door de media en door Clinton klinkt alsof hij al weet dat hij gaat verliezen, dit had hij beter voor zichzelf gehouden. Trump is wel notoir voor het uiten van gedurfde woorden (toch voor presidentskandidaten), dan denk ik aan de recente 'you would be in prison', maar ik vind wel dat hij zich (als hij verliest) bij het resultaat gaat moeten neerleggen, anders gaat deze kwestie veel langer aanslepen dan nodig.

Bron : http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161021_02531271
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.