actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2016, 21:29
maxim.g*ris maxim.g*ris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Poederlee
Posts: 47
Zes en drie jaar cel voor twee Kamikaze Riders

Zes en drie jaar cel voor twee Kamikaze Riders

De Brusselse correctionele rechtbank heeft Kamikaze Riders Saïd Saouti en Mohamed Kerai veroordeeld tot 6 en 3 jaar cel wegens terrorisme. De twee leden van de motorclub waren eind vorig jaar opgepakt nadat de politie informatie had gekregen dat het duo een aanslag plande op de Grote Markt van Brussel en het hoofdcommissariaat van de politie op de Kolenmarkt.
do 20/10/2016 De Redactie

Het gerechtelijk onderzoek leverde uiteindelijk geen enkele aanwijzing op dat er inderdaad plannen waren voor een aanslag. De rechtbank heeft daarvoor echter geen bewijzen gevonden.

Volgens het federaal parket echter had het duo trouw gezworen aan terreurgroep IS en onder het mom van airsoftspelletjes militaire trainingen gegeven of op zijn minst gekregen.

Saïd Saouti krijgt zes jaar wegens deelname aan activiteiten van een terroristische groepering.Mohammed Keray krijgt drie jaar, waarvan 1 jaar met uitstel, omdat hij heeft geprobeerd om deel te nemen aan terroristische activiteiten. Saouti en Kerai maken beiden deel uit van de Brusselse motorclub Kamikaze Riders, waarvan minstens een aantal leden rechtstreekse banden met het opgedoekte Sharia4Belgium hebben.

Mijn mening:
Eerst en vooral vind ik de straf veel te mild. Als je plannen maakt om uit haat en terrorisme onschuldige mensen te doden, moet je beoordeeld worden als een gevaarlijk crimineel. Ik geloof niet dat deze personen na 3 of 6 jaar (dit zullen ze waarschijnlijk niet helemaal uitzitten) van gedachten zullen verandert zijn en zich zullen gedragen als brave , eervolle burgers. Maar wie ben ik om dat te beoordelen. Terrorisme moet volgens mij strenger aangepakt worden , aangezien deze acties zonder grondige reden gepleegd zouden worden. Ik denk dat we ook allemaal heel blij mogen zijn dat deze aanslag op tijd aan het licht is gekomen en deze criminelen veilig achter slot en grendel zitten.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2798116
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.