actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2014, 12:27
Sarah.D*cembry Sarah.D*cembry is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Emblem
Posts: 39
'Artificiële intelligentie is de grootste bedreiging voor de mensheid'

'Artificiële intelligentie is de grootste bedreiging voor de mensheid'

De Amerikaanse ingenieur en ondernemer Elon Musk noemt kunstmatige intelligentie de grootste bedreiging voor de mensheid, en roept op tot meer overheidsregulatie. 'We zijn bezig met een duivel te creëren', klinkt het.

'We moeten heel voorzichtig omgaan met artificiële intelligentie', zei Musk in gesprek met een groep studenten van het Massachusetts Institute of Technology (MIT). 'Als je me vraagt wat de grootste existentiële bedreiging van de mens is, dan is het dat wel. We zijn bezig met een duivel te voeden.'
'Ik denk steeds vaker dat we een soort orgaan nodig hebben dat het overzicht bewaart, een regulator die erover waakt dat we op een dag iets heel stoms doen. Dat kan gebeuren op een nationaal of internationaal niveau.'

Een computer als brein
Musk zelf stond mee aan de wieg van het betalingssysteem PayPal en werkt ook voor Tesla, dat elektrische wagens maakt. Met zijn bedrijf SpaceX wil het ruimtereizen aan particulieren aanbieden. De bedoeling is om op termijn ook een kolonie op de planeet Mars uit te bouwen.

Vinger aan de pols
Opmerkelijk genoeg investert Musk zelf ook in kunstmatige intelligentie. 'Maar dat is gewoon om de vinger aan de pols te houden van nieuwe ontwikkelingen', zegt hij daarover.
Samen met Facebook-topman Mark Zuckerberg is Musk een van de drijvende krachten achter Vicarious, een bedrijf dat een computer wil ontwikkelen die denkt als een mens en waarbij die delen van de hersenen worden nagemaakt die deel verantwoordelijke zijn voor het ziche, onze lichaamsbeweging en ons gebruik van taal. (JH)

Bron: Knack; http://datanews.knack.be/ict/artifi...mal-492103.html ; (27/10/14)

Eigen mening: Ik vind dat Dhr. Musk wel een beetje te ver gaat met zeggen dat kunstmatige intelligentie de grootste bedreiging is voor de mensheid. Bovendien verbindt hij de wetenschap met een religieuze ondertoon. Is dat geen gevaarlijke combinatie? Hij eist een regulator om de grenzen van dat soort wetenschap te bewaken. Maar hoe worden deze grenzen bepaald? Ik denk dat het heel moeilijk te bepalen is wanneer de wetenschap te ver gaat. Wat ik ook raar vind is, dat Musk deze uitspraken doet terwijl hij zelf een van de grootste investeerders is in het soort technologie waar hij juist tegen is. Spreekt hij zichzelf dan niet gewoon tegen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.