actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2007, 11:21
Stijn Neefs Stijn Neefs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: herentals
Posts: 77
Vier op de tien verwachten geen straf voor rijden onder invloed

BRUSSEL - Vier op de tien automobilisten achten de kans klein dat ze worden beboet of veroordeeld voor rijden onder invloed. Dat blijkt uit een onderzoek van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV), dat zaterdag in Het Laatste Nieuws staat.

De indruk die de automobilisten hebben is echter onterecht. Uit een recente ministeriële omzendbrief naar de gouverneurs, het College van Procureurs-Generaal en de lokale en federale politiediensten blijkt namelijk dat dronkenschap achter het stuur zo goed als altijd wordt bestraft.

Van alle bestuurders onder invloed die in 2005 werden geverbaliseerd, werd 76 procent intussen gevonnist door de politierechter, die de overtreders bijna allemaal veroordeelde. Tweeëntwintig procent van de bestuurders kreeg een minnelijke schikking. Eén procent van de pv's werd geseponeerd op basis van technische redenen en nog eens 1 procent moet nog worden afgehandeld.

In dezelfde omzendbrief worden de politiekorpsen ook aangespoord het aantal controles op te voeren. Zaterdag start de BOB-eindejaarscampagne van het BIVV.
BELGA (BELGA)

Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/De...B20663961071201
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2007, 08:34
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Arendonk
Posts: 82
Ik kan dit begrijpen. Ik heb zelf al meer dan 3 jaar mijn rijbewijs en ik ben nog ooit tegengehouden als ik met de auto rond rijdt.
Ik ga ook al meer dan 5 jaar uit, soms ook met vrienden met de auto. Op die manier zijn we met de auto nog maar één keer aan de kant gezet.
Als ik vooral 's weekends zie wie er allemaal drinkt en dan nog met de auto rijdt, dan verschiet ik daar helemaal niet van.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th December 2007, 10:30
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 169
Ik kan me hierbij ook aansluiten. De pakkans is nog te klein. Ik heb zelf ook enkele vrienden die vaak gedronken hebben en dan nog met de auto rijden, zonder aan de kant gezet te worden. Het is een triest feit, dat allemaal maakt dat onze wegen steeds onveiliger worden.
__________________
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.