actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2008, 00:55
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Wegenpolitie verwijt zoutstrooiers schuldig verzuim

Wegenpolitie verwijt zoutstrooiers schuldig verzuim


TURNHOUT - De politie was boos omdat er maandag zoveel ongevallen op de beijzelde E313 waren gebeurd.



Het parket in Turnhout zit met een pv dat de autowegenpolitie heeft opgemaakt tegen het district Geel van de administratie Wegen en Verkeer. De aanklacht luidt schuldig verzuim omdat de zoutstrooiers niet tijdig zouden zijn uitgerukt.

De woordvoerster van het parket bevestigt het bestaan van het pv maar geeft voorts geen commentaar. 'De zaak wordt onderzocht'.

De feiten dateren van maandag. Het ijzelde toen zwaar op de E313 tussen Herentals en Antwerpen. Er gebeurde een negental ongevallen, gelukkig allemaal zonder veel erg.

De wegenpolitie maakte zich boos omdat de Vlaamse overheid pas na herhaalde oproepen - er is sprake van acht telefoontjes - uren later de strooiwagens ter plaatse stuurde. 'Ondertussen liepen wij en andere weggebruikers gevaar', klinkt het bij de politie.

Dat de politie een andere overheidsdienst verbaliseert, is zeldzaam.

De afdeling Wegen en Verkeer reageert verrast. 'We zijn maandag nagenoeg constant op de baan geweest', zegt woordvoerster Erika Decorte.

'In het district Geel is dat etmaal ruim 100ton zout uitgestrooid, ook preventief. Wat de meldingen betreft hebben we een bemande wachtdienst. De oproepen die er binnen komen, worden ook beantwoord. Dat is maandag ook gebeurd met een telefoon over de E313. We vinden het vreemd dat de politie gewag maakt van meer oproepen dan wij hebben binnen kregen.'

Ook dat aspect zal verder worden onderzocht. Dat kan want de oproepen verlopen in principe via het provinciaal commandocentrum van de politie in Wilrijk. Daar wordt elk inkomend en elk uitgaand telefoongesprek geregistreerd.

Of de zaak verzekeringstechnisch nog een staartje krijgt voor de personen die schade hebben geleden bij de ongevallen op het gladde wegdek, is weinig waarschijnlijk. Het wordt moeilijk een oorzakelijk verband te bewijzen tussen het ongeval en het vermeende laattijdige strooien.

Ook na de hevige sneeuwval van zondag was er kritiek gekomen op de Vlaamse strooidiensten.


Blog DS, 26-11-2008 (mph)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st December 2008, 20:31
DieterVerheyen DieterVerheyen is offline
So a Toridé
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 44
Misschien een moment om mijn ergernis omtrent de Turnhoutse politie uit te spreken...
Ik schrik er niet van dat de Turnhoutse politie ook hier een verbaal van opstelt. Zij verbaliseren jan en alle man. Sta je met je band 1 cm buiten de parkeerplaats (aangegeven door witte lijnen) wordt je beboet voor het onnodig hinderen van het stadsverkeer...
Het zijn lallende zeveraars, die enkel en alleen een balpen en een boekje kunnen invullen, maar bel hen niet als je een ongeval,... voor hebt.
Als er geen gewonden zijn, rukken ze niet uit!
Liever lui dan moe!!!


Mooi voorbeeld...
Twee vrouwen die werken bij de Turnhoutse politie zijn zelfs nog te stom om het verkeer te regelen.
Aan het kruispunt aan de Philipsfabriek in Turnhout liep het verkeer in de soep, waarop de twee politieagentes die op dat kruispunt instonden voor het verkeer rustig aan het keuvelen waren.
Zullen we als automobilist dan ook nog koffie en gebak brengen???
-> schrijven kunnen ze, maar dan heb je het ook gehad.
Ik betwijfel het zelfs of ze foutloos kunnen schrijven.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 1st December 2008, 20:49
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door DieterVerheyen
Sta je met je band 1 cm buiten de parkeerplaats (aangegeven door witte lijnen) wordt je beboet voor het onnodig hinderen van het stadsverkeer...

"Toch even letten op schrijf- en werkwoordsfouten.
Word (je) is dus met D en niet met DT zoals ik in de vorige post zie staan."
http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=22102
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB

Laatst aangepast door Barst : 2nd December 2008 om 20:32.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 2nd December 2008, 20:09
Inne.Vets Inne.Vets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: tielen
Posts: 103
Dat ze overdrijven over maandag is zeker. Maar in het geval van zondag daar heb ik mijn twijfels over. Ik ken iemand die gaat sneeuwruimen en zoutstrooien.
Zondag was hij al om half vijf alles in orde aan het maken voor te gaan ruimen want het was al een hele tijd aan het sneeuwen. Pas om half zeven kreeg hij telefoon dat hij mocht gaan ruimen. Toen kon hij pas zijn werkvolk opbellen om te gaan ruimen. Ik heb toen gehoord dat de eerste onder hen om vijf uur 's nachts gedaan had met het ruimen van zijn ronde.
De nacht daarop zijn zij wel preventief moeten gaan strooien wat dus wel goed was.
Maar hoe komt het dat ze pas om half zeven bellen als het al een hele namiddag heeft gesneeuwd? (en er meer dan genoeg sneeuw was blijven liggen op de wegen)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.