actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st December 2007, 17:23
Natalie.Van.den.Bergh Natalie.Van.den.Bergh is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Geel
Posts: 66
Geen ouderwacht op fuiven

Geen ouderwacht op fuiven

Onbekenden willen een ouderwacht op fuiven inrichten om vechtersbazen een ferme rammeling te geven. Dat bericht staat te lezen op de website van het Vlaams Belang in Geel. Gemeenteraadslid Jeroen Dillen (Groen!) *reageert verbolgen, net zoals zonechef Eddy Hendrickx en burgemeester Frans Peeters (CD&V).

“Er zijn groepjes jongeren (allochtonen) in Geel die er een sport van maken om op elke fuif amok te maken en de politie doet niets”, staat er te lezen op de website. Er is ook sprake van de oprichting van een twintig man sterke groep ouders. “Om bij de minste agressie in te grijpen en de daders een ferm rammeling te geven.”

“Dit is geen initiatief van ons”, verdedigt Vlaams Belang-voorzitter Ivan Wartel zich. “We steunen het initiatief zolang de betrokkenen niet ingrijpen. Een optreden als steward zie ik wel zitten.”

Jeroen Dillen pikt die uitleg niet. “Door de tekst te plaatsen steunt het VB een oproep om een burgermilitie te vormen, die met geweld gaat optreden tegen vermeende overlast door allochtonen.” Hij vraagt aan de burgemeester om een onderzoek in de stellen naar mogelijk strafbare feiten.

Zonechef Eddy Hendrickx spreekt de kritiek tegen dat de politie niet ingrijpt. “Dat is totale onzin. We beschikken over een ploeg spotters die we bij elke fuif inzetten.” Volgens hem is er op het vlak van ordehandhaving op fuiven geen groot probleem.

Aan de ouders die willen ingrijpen, geeft hij een goede raad mee. “Als de ouders iets willen doen, kunnen ze hun kinderen beter duidelijk maken dat ze minder moeten drinken. Er stelt zich een probleem van overmatig drankgebruik.”

Hendrickx bestempelt het als ongepast om in een democratie met een militie de orde te handhaven. Burgemeester Frans Peeters volgt hem daarin. “Dit is gevaarlijke taal”, waarschuwt hij. “Ik veroordeel dit scherp.”

AK





GVA 29-12-2007
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 31st December 2007, 17:28
Eliene soontjens Eliene soontjens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: kasterlee
Posts: 92
In Geel is er inderdaad een groepje amok makers,maar deze jongeren gaan zich niet laten afschikken door een bende "sterke papa's", in tegendeel zelfs denk ik ,

en dan maak ik me ook de bedenking bij "een ferme rammeling geven" ofdat dat wel de oplossing is, geweld met geweld bestrijden vind ik persoonlijk niet zo'n goed idee, en moeten deze ouders dan niet het goede voorbeeld voor hun kinderen geven?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 31st December 2007, 17:44
sannedierckx's Avatar
sannedierckx sannedierckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Herentals
Posts: 72
Ik ga akkoord met Eliene: geweld met geweld bestrijden is niet de oplossing. Zo geef je enkel maar de indruk dat geweld moet kunnen en dat verergert toch juist de zaak?
Of ouders een groepje amokmakers afschrikken, betwijfel ik ook sterk. Want dan komen ze er toch uit als de stoere gasten die de boel weer op stelten hebben gezet. Een manier zoeken om ze gewoon meteen van een fuif weg te houden, lijkt me beter. Of als ze dan al een zoveelste keer over de schreef zijn gegaan, ze dan op zo'n fuif verbieden aanwezig te zijn. Dat is dan de taak van de organisatie. Misschien ook niet de beste oplossing, maar dat is die in het artikel volgens mij ook niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.