actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th December 2007, 14:37
Jo Dries Jo Dries is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Olen
Posts: 49
Gsm-verkeer Proximus in Antwerpen af te luisteren

ANTWERPEN - Gsm-netwerkbeheerder Proximus kampt met een technisch probleem in de provincie Antwerpen. Klanten komen al dagen op verkeerde lijnen terecht en kunnen zo gesprekken tussen vreemden afluisteren. Dat schrijft Gazet van Antwerpen.

Gebruikers van Proximus ondervinden al een tijdje serieuze problemen. Bellers komen bij een verkeerde persoon terecht of moeten drie keer bellen voor een juiste verbinding. Maar wat erger is: soms komt de oproeper middenin een gesprek tussen twee vreemden terecht. De oproeper kan het gesprek afluisteren, zonder dat de sprekers daar iets van merken.

De moeilijkheden doen zich volgens Proximus enkel voor in de provincie Antwerpen. 'Onze technici sporen via beltesten op wat er misloopt. Dit kan met de kabels of met de software te maken hebben', aldus woordvoerster Frédérique Verbiest van Proximus. 'We hopen dat vrijdag alles weer normaal zal verlopen.' ivb

www.standaard.be
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th December 2007, 15:37
Steven Willemsens's Avatar
Steven Willemsens Steven Willemsens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Itegem
Posts: 86
Communicatie

Dit voorval geeft weer hoeveel mensen van andere mensen kunnen te weten komen.
De technische en communicatieve vooruitgang keert zich stilaan maar zeker tegen ons. Geheimen bewaren wordt moeilijker en moeilijker. Zelfs gewone mensen komen door een foutje van het netwerk terecht op een gesprek van anderen, en kunnen dit zonder opgemerkt te worden afluisteren. In hoeverre zouden de veiligheidsdienten van respectievelijk alle landen dan al gevorderd zijn in het afluisteren.

Let op voor de communicatie en zie wat je zegt door de telefoon/gsm's.

Weet dat dit negatief klinkt, maar wie weet is één van je gsm-gesprekken de afgelopen dagen wel afgeluisterd !
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th December 2007, 18:46
Evy Witters Evy Witters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Itegem
Posts: 94
Ik ben bij Proximus en ik ben de laatste tijd ook een paar keer getelefoneerd geweest door een onbekende nummer. Meestal spreekt deze persoon dan Frans of Marrokaans ofzo. Leuk is anders.. Er mag wel iets aan gedaan worden ja!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 28th December 2007, 23:54
Nick Van Bael Nick Van Bael is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 51
proximus

Ik ben ook een paar keer gebeld door een onbekende nummer. Maar erger nog , vorig jaar kon ik niet bellen tijdens de vogelgriep met de ophokplicht omdat ik proxiMUS had.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 29th December 2007, 11:03
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 169
Ik ken de problemen, ik werd een paar keer 's nachts opgebeld. Ze spraken zelfs iets in op mijn voice mail in het Frans. Dit is wel de eerste keer dat ik iets dergelijks aan de hand heb met Proximus. Ik ben voor de rest heel tevreden over het netwerk.
__________________
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 29th December 2007, 11:24
Hanne.Van.Rooy Hanne.Van.Rooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Lille
Posts: 70
Ik ben deze week 3 keer 's nachts opgebeld. Ik kreeg dan meestal iemand aan de lijn die Frans sprak of zelfs Arabisch. Probeer dan maar eens met een slaapkop uit te leggen dat ze verkeerd verbonden zijn !
Bovendien (zoals Steven als eerder zei) kan het zijn dat ik deze week wel een keer ben afgeluisterd tijdens een telefoongesprek ! Een vieze gedachte...
Ik hoop dat het probleem snel is opgelost.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 29th December 2007, 12:08
janavanranst janavanranst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Schoten
Posts: 103
Toen mijn moeder en ik naar huis reden belde ik even met de gsm van mijn moeder, die proximus is, naar mijn broer om iets te vragen.
In het midden van het gesprek hoor ik ineens een mannelijke stem zeggen 'schatje de hubo is niet open dus ik ga dan maar even naar Bart.'
Ik zei natuurlijk watblieft maar blijkbaar kon hij mij niet horen en enkel ik hem.
Wel een rare ervaring!
Dat dit probleem maar rap opgelost wordt
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.