actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2015, 00:12
G*lles.Den.Abt G*lles.Den.Abt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Noorderwijk
Posts: 115
Al 350.000 Europeanen vroegen aan Google om "vergeten" te worden

Anderhalf jaar nadat het Europees Hof van Justitie oordeelde dat zoekmachines verplicht kunnen worden om links naar websites met gevoelige persoonsgegevens te verwijderen uit de zoekresultaten, hebben al bijna 350.000 Europeanen zo'n aanvraag om vergeten te worden ingediend bij Google. Koplopers zijn de Fransen en de Duitsers, zo meldt Google zelf.

Google geeft aan dat er aanvragen ingediend zijn om iets meer dan 1,2 miljoen links naar webpagina's te verwijderen en dat het daarvan 42 procent (iets meer dan 500.000) ook effectief verwijderd heeft uit de Europese zoekopdrachten.

Frankrijk is koploper met 73.399 aanvragen, gevolgd door Duitsland met 60.198 aanvragen. In België waren er 10.121 aanvragen.

Bron:
http://www.demorgen.be/buitenland/a...orden-bf22c155/

Eigen mening:
Ik begrijp hier zeker dat sommigen willen om "vergeten" te worden, vandaag de dag weet iedereen wie we zijn door een simpele muisklik. Ikzelf heb in mijn stagelessen gebruik gemaakt van dit fenomeen door al mijn leerlingen te googelen en hen hiermee te confronteren tijdens de les, ze schrokken dan ook dat ze hoorden wat ik allemaal over hen te weten gekomen was. Het element van een onbekend iemand tegen het lijf te lopen is hier in mijn ogen deels verdwenen omdat we iemand direct kunnen opzoeken wanneer we een naam hebben, zelfs met gevolg dat we gevoelige informatie over deze mensen gaan te weten komen en dan ook een vooroordeel gaan vellen.

Laatst aangepast door G*lles.Den.Abt : 26th November 2015 om 00:17.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.