actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th September 2007, 13:24
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Vlaming geeft 2,5 euro per dag aan Walen

Vlaming geeft 2,5 euro per dag aan Walen


Een studie van de Facultés universitaires Notre-Dame de la Paix in Namen geeft aan dat in 2005 5,6 miljard euro van Vlaanderen naar Wallonië zou zijn gevloeid. Dat komt neer op 2,50 euro per dag per Vlaming, zo staat donderdag te lezen in de kranten van de groep Sud Presse.



Volgens de studie van Olivier Meunier, Michel Mignolet en Marie-Eve Leurquin betaalt elke Vlaming 929 euro per jaar aan de Walen. De krant voegt er aan toe dat Vlaanderen in 1949 een werkloosheidscijfer had van 19,5 procent, tegenover 5,2 procent in Wallonië.

De Naamse professor Robert Deschammps vindt niettemin dat we niet naar het verleden mogen kijken. Hij preciseert dat, mocht Vlaanderen zijn onafhankelijkheid uitroepen, 'de drie gewesten hun economisch welzijn zouden zien dalen'.


Blog DS, 20-09-2007
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th October 2007, 22:52
Line_Puimège Line_Puimège is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Boechout
Posts: 52
Als het niet meer is...

Aangezien mijn vader Vlaams-nationalist is, weet ik redelijk veel van dit onderwerp af.
Ja het is inderdaad waar dat wij elk jaar zo veel geld moeten afstaan aan de Walen.
Wij betalen voor hun werklozen.
En of ze daar veel moeite doen om werk te zoeken, weet ik eigenlijk niet.
Waar ze wel veel moeite voor doen is beletten dat Vlaanderen van Wallonië gescheiden wordt, want zonder ons zijn zij niet veel.
Ik snap dan echt niet dat ze kunnen beweren dat wij slechter af zouden zijn zonder hen...
Wisten jullie trouwens dat wanneer een Vlaming verkozen wil worden dat hij/zij dan meer stemmen moet halen dan waneer een Waal verkozen wil worden?
Het gaat er echt niet eerlijk aan toe in de regering.
De Vlamingen laten zich doen door een minderheid.
Moesten ze eens opkomen voor wat ze staan, dan zou het koningshuis snel buitenliggen...

Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th October 2007, 12:29
Ruben Buts Ruben Buts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 73
Waarom?...

Dus als ik het goed begrijp zijn er procentueel gezien minder Vlamingen die werken EN geven de Vlamingen nog eens per persoon 2,5 € per dag aan Wallonië. Ik vind dit buitengewoon ridicuul!
Hoe komt het dat Walen niet voor zichzelf kunnen zorgen??
Ik vind persoonlijk dat wij Vlamingen zeker geen geld moeten toestoppen aan de Walen. Wallonië moet op zichzelf kunnen bestaan. Hiermee bedoel ik natuurlijk niet als apart land maar toch als staat. België zorgt ervoor dat er voldoende geld in zowel Vlaanderen als Wallonië is, waarom moeten de Vlamingen er dan nog is voor zorgen dat de Walen meer geld krijgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.