actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2013, 10:58
s*rah.christianssen s*rah.christianssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: oostmalle
Posts: 29
Jonge fietser in levensgevaar na aanrijding.


Een 21-jarige jongeman uit het Antwerpse is in de nacht van donderdag op vrijdag in kritieke toestand naar het ziekenhuis afgevoerd nadat hij in Antwerpen-Noord op de fiets was aangereden door een wagen. Dat zegt de lokale politie van Antwerpen. Over de precieze omstandigheden is nog maar weinig bekend, de politie voert een onderzoek.


Het slachtoffer reed omstreeks 0.30 uur in de omgeving van het Sint-Jansplein op een stadsfiets toen hij op het kruispunt van de Van Maerlantstraat en de Vondelstraat in aanrijding kwam met een BMW. De 36-jarige bestuurder raakte niet gewond, maar de fietser verkeerde na het ongeval in levensgevaar.

Door de klap was zijn stadsfiets in twee gebroken.

Bron: De standaard 1/11/13 http://www.standaard.be/cnt/dmf20131101_00818804

Commentaar:
Ik vind dat er de laatste tijd veel te vaak ongelukken gebeuren met fietsers. Ik vind dat fietsers vooral als het donker is fluo moeten dragen. Helaas doe ik dit zelf ook niet altijd. Vaak vergeet ik het gewoon mee te nemen. Ik vind de stadsfietsen in Antwerpen een goed initiatief maar ze zijn weinig of niet belicht in het donker. Graag zou ik dit zelf veiliger zien vooral op plaatsen met veel nachtverkeer. Ik weet niet of in het bovenstaande artikel de chauffeur gedronken had of dergelijke maar ik ben van mening dat als de fietser beter zichtbaar was geweest er misschien een ongeluk vermeden had kunnen worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.