actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2015, 11:08
Jan.D*mmen Jan.D*mmen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Beerse
Posts: 70
"Ook België en Nederland boden geld om WK 2018 binnen te halen"

België en Nederland hebben zich niet aan de regels gehouden in hun strijd om de organisatie van het WK 2018. Dat schrijft De Morgen vandaag op basis van een bericht in de Volkskrant. Er werd 10.000 euro betaald aan Amadou Diallo, een man die eerder in opspraak kwam voor omkoping van bondsvoorzitters.

De Volkskrant sprak met elf personen die betrokken waren bij de Belgische-Nederlandse WK-bid en de krant kon ook interne memo's inkijken. Diallo kreeg 10.000 euro van het Belgisch-Nederlandse stichtingsbestuur, dat daarmee de regels overtrad, want de Guineeër was de rechterhand van Mohamed Bin Hammam, één van de FIFA-bestuurders met stemrecht.

De Belgische voetbalbond ontkent in de krant dat men Diallo betaalde om stemmen te kopen. "Hij was simpelweg een lobbyist voor de Afrikaanse landen. Hij werd vergoed voor de gemaakte reiskosten en inspanningen voor ons bid. We hebben Diallo op geen enkele manier gevraagd bondsvoorzitters om te kopen", klinkt het.

Naast Diallo kregen ook oud-voetballer Christian Karembeu en Marc Schasny grote sommen voor lobbywerk. Karembeu inde 180.000 euro, Schasny 49.000 euro.

bron: http://www.demorgen.be/sport/-ook-b...halen-bdf8b98b/

mening: de laatste tijd ligt de FIFA zwaar onder vuur door verschillende omkooppraktijken. Ik vind het niet kunnen dat zo'n grote federatie zo corrupt kan zijn. Ik vind het niet meer dan normaal dat hier verschillende onderzoeken naar gebeuren. Voetbal is de populairste sport ter wereld en het hoort niet dat er hier omkooppraktijken gebeuren. Hoe kan sport nu nog eerlijk zijn als er met alles gesjoemeld wordt? Ik hoop echt dat het niet waar is dat ook België hier aan mee gedaan heeft. We komen sinds de aanslagen in Parijs al niet positief meer in het nieuws in andere landen en als blijkt dat we nu ook nog mee in het omkoopschandaal van de FIFA zitten, dan ben ik weer iets minder fier op mijn land.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.