actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd October 2012, 21:03
B*n.Vervoort B*n.Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wechelderzande
Posts: 112
Republikeinen proberen te scoren met 'Paul Ryan girl'

Republikeinen proberen te scoren met 'Paul Ryan girl'
maandag 22 oktober 2012, 18u06

Bron: Standaard.be Auteur: rdc

Vier jaar geleden scoorde 'Obama girl' voor heel wat hits op YouTube. Ze bezong haar liefde en bewondering voor de toenmalige presidentskandidaat en nu proberen ook de republikeinen het via die weg.

In een YouTubevideo bezingt een bikini- en fitnessmeisje alle lof over de republikeinse vice-presidentskandidaat Paul Ryan. Daarmee proberen ze het zelfde effect van 'Obama Girl' teweeg te brengen van vier jaar geleden.

Het meisje smacht bij het blote bovenlijf van de mogelijke vicepresident, maar heeft ook alle lof over zijn inhoud. Zo zingt ze 'let's get fiscal'. Meridith Walker, het meisje in de film, zingt evenwel niet zelf. 'Dan hoor je de stem van een vijfjarige', bekende ze op Fox News.

Ondertussen werd de parodie op Olivia Newton-Johns 'let's get physical' al 250.000 keer bekeken. De reacties zijn heel uiteenlopend. Van 'niet zo hot als Obama Girl', tot allerhande oppervlakkige opmerkingen.

Eigen mening: Ik betreur dat de toekomst van een wereldnatie zoals de V.S. zou kunnen afhangen van kiezers die zich laten overtuigen door een bikini. Naar mijn mening zou ik gaan stemmen op basis van de standpunten en het gedachtengoed van die persoon waarmee ik dan natuurlijk akkoord ga. Maar uiteraard moeten we dit in een andere context plaatsen. Wij moeten gaan stemmen, in de V.S. is er geen stemplicht, dus is het voor een Belg moeilijk ik te schatten waarom de Amerikanen dit zo spelen. Maar als we begrijpen dat er in de V.S. geen stemplicht is, dan kunnen we dit alles beter begrijpen. Want dan telt alles om zoveel mogelijk mensen naar de stembus te mobiliseren. Dit is trouwens ook de fundamentele reden waarom het budget voor de propaganda in de V.S. zo hoog ligt ivm België, zij kunnen niet besparen, want de stemmers moeten vaak nog overtuigd worden om te gaan stemmen. En in deze context kan ik het begrijpen dat een bikini in de strijd wordt gegooid. Tenslotte, het is al eerder bewezen dat dit werkt, als we bijvoorbeeld naar de Oekraïense protestgroep FEMEN kijken. Deze gooien hun lichaam ook in de strijd om meer gehoor van de (gevoelig mannelijke) politiek te krijgen. Ik zou hiermee dus willen besluiten dat het te begrijpen valt, omdat elke stem telt, maar bovenal betreur ik het, want een bikini als standpunt draagt niets bij tot de gezonde toekomst van een land.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.