actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2017, 19:31
Lander.W*yts's Avatar
Lander.W*yts Lander.W*yts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Noorderwijk
Posts: 38
Trump: 'Ik denk dat Poetin beledigd is door alle beschuldigingen'

Presidenten Trump en Poetin hebben elkaar kort gesproken in de marge van de APEC-top in Vietnam. Poetin herhaalde zijn stelling dat Rusland zich niet heeft bemoeid met de Amerikaanse verkiezingen. Verder hebben beide landen gezegd dat er geen militaire oplossing voor het conflict in Syrië mogelijk is.

De burgeroorlog moet in de marge van het Geneefse vredesproces onder leiding van de Verenigde Naties beëindigd worden. Dat is de belangrijkste stelling van de VS en Rusland na de APEC-tap in Da Nang. De verklaring werd door de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov en zijn Amerikaanse collega Rex Tillerson opgesteld, aldus Kremlinwoordvoerder Dmitri Peskov. De Amerikaanse president Donald Trump en de Russische staatsleider Vladimir Poetin keurden de tekst goed.

De twee staatshoofden hebben tijdens de vergadering van Aziatische landen en landen die grenzen aan de Stille Oceaan niet uitgebreid de tijd genomen om elkaar te spreken. Ze zagen elkaar op verschillende zittingen en hebben elkaar een paar keer kort gesproken, maar er was geen officiële bilaterale vergadering.

De Russische president Poetin heeft wel aangedrongen op zo'n meeting. 'Het is belangrijk dat we een gelegenheid vinden, samen met onze teams, om op het niveau van president te praten over onze complexe relaties' zei Poetin aan journalisten in Da Nang. 'Onze relatie is nog steeds in crisis, maar Rusland is bereid om de bladzijde om te draaien en verder te gaan.'

Ondanks de verkiezingsbelofte van Trump om de relaties met Rusland te verbeteren, is dat in het eerste jaar van zijn presidentschap nauwelijks gebeurd. Na de berichten over inmenging bij de verkiezingen werden er vanuit de VS sancties opgelegd aan Rusland, wat dan weer resulteerde in het uitzetten van Amerikaanse diplomaten in Rusland.

President Trump zei op zijn beurt dat hij kort met Poetin had gesproken over die inmenging. De Russische president zei hem opnieuw dat daar niets van aan is. 'Ik ben er echt van overtuigd dat hij het meent', zei Trump aan de journalisten op Air Force One. 'Ik denk dat hij erg beledigd is door die beschuldigingen, en dat is geen goede zaak voor ons land.'

Tijdens zijn persconferentie zei Poetin dat de beschuldigingen vooral het resultaat zijn van politiek gebekvecht in de VS. De bewering dat de Amerikaanse minister van Handel Wilbur Ross politieke banden zou hebben met Rusland, iets dat recent aan het licht kwam in de Paradise Papers, doet Poetin af als speculatie. Hij zei ook dat Trumps voormalige campagnemanager Paul Manafort, die verdacht wordt van schriftvervalsing en het witwassen van geld, 'niets met ons te maken heeft'.

Bron:
Trump: 'Ik denk dat Poetin beledigd is door alle beschuldigingen'. (2017, November 11). Opgehaald van De Standaard: http://www.standaard.be/cnt/dmf20171111_03180830

Eigen mening:

Omdat het niet elke keer slecht moet zijn, wil ik graag beginnen met een positieve noot. Ik vind het heel goed dat beide landen het erover eens zijn dat er voor Syrië een niet-militaire oplossing moet komen. Ik hoop dat ze er echt zo over denken en ook woord bij daad voegen. Als ze samenwerken zal het conflict in Syrië al zeker veel sneller worden opgelost.

Zo, nu dat achter de rug is; Trump is ofwel een idioot ofwel een leugenaar. Waarschijnlijk beide. Er zijn al zo veel bewijzen dat Rusland zich gemengd heeft in de verkiezingen en toch houden beide leiders vol dat zij van niets weten. Ze staan met hun knieën in het water en beweren dat ze geen lek zien. Alles wat hen tegenspreekt is zogenaamd theorie of verzonnen. En het ergste is dat er zo veel mensen zijn die hen nog geloven! Ik hoop dat Robert Mueller ons niet te lang laat wachten. Hoe langer Trump president is, hoe meer schandalen hij veroorzaakt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.