actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th December 2013, 13:23
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Moslimextremist dreigt met aanslagen op oudejaar

Een moslimextremist die al vaker met terreur heeft gedreigd, heeft aanslagen aangekondigd in Antwerpen en Brussel op oudejaarsavond. De 21-jarige man deed dat via een boodschap aan Het Laatste Nieuws, zo meldt die krant maandag.
De doelwitten die de moslimextremist noemt, zijn het eindejaarsvuurwerk op de Antwerpse kaaien, het treinstation Antwerpen-Centraal, de Antwerpse winkelstraat de Meir en het Atomium in Brussel.

‘Ik wil de moslims waarschuwen om niet deel te nemen en zich niet te verzamelen met de ongelovigen’, zo schrijft hij. De man verstuurde zijn dreigement vanop een Facebook-account die de naam ‘Madjlis Shura Muhajirien’ draagt en begin dit jaar werd opgericht in de entourage van Houssien Elouassaki, het Vilvoordse kopstuk van Sharia4Belgium dat inmiddels in Syrië gesneuveld zou zijn.

Vanop diezelfde account zijn al twee keer eerder dreigende boodschappen verspreid, onder meer aan het adres van minister van Defensie Pieter De Crem.

Een hooggeplaatste veiligheidsbron zegt aan de krant de nieuwe boodschap zeer ernstig te nemen. ‘Momenten als deze zijn echte nachtmerries voor ons’, zegt hij, ‘want die kerels weten hun doelwitten goed uit te kiezen. De terreur van dit weekend in Rusland leert nog maar eens hoe moeilijk het is om aanslagen op publieke plaatsen tegen te gaan. Ze hebben daar scanners tot in treinstations toe en toch kunnen ze een bloedbad nog steeds niet vermijden.’

Bron: De Standaard (30/12)

Commentaar: Het is jammer dat zulke mensen (we zullen ze maar "lichtjes gestoord" noemen) de pret voor anderen bederven. Ik hoor de mensen al denken "het is weer een Moslim". Het is inderdaad een Moslim, maar betekent dit dat iedere Moslim slecht is? In mijn ogen zeker niet, maar het zijn wel zulke "rotte appels" die dit beeld voeden. Het is zoals bij ons, heel de heisa rond de "pedofiele paters"... Omdat er enkele gevallen bekend zijn, zijn daarom opeens "alle" paters pedofielen?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th December 2013, 13:33
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
Thumbs down Moslimextremist dreigt met aanslagen op oudejaar

Ik hoop dat deze 'vent' alleen maar dreigt en niet deze aanval gaat doen. Deze man heeft al vaker met terreur gedreigd, maar hij is nog steeds niet opgepakt. Waarom niet? Ze weten wie die kerel is, maar toch kunnen ze hem niet oppakken. Ik hoop echt dat in België zo'n dingen nooit gaan gebeuren. Als je nu hoort hoe het daar in Rusland aan toe gaat, zie ik nog niet in België gebeuren. Al een geluk en ik hoop dat dat hier nooit gaat gebeuren, maar je weet nooit. Waarom moet die 'vent' de mensen onzeker maken, het is een feestdag voor iedereen. Ik zou zelf niet meer met een gerust hart naar Antwerpen gaan. Mensen zoals hem vind ik echt verschrikkelijk.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th December 2013, 13:44
silke.wouters silke.wouters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Lichtaart
Posts: 60
Deze terreur maakt mij echt boos. Extremisten dreigen dat de aanslagen in Rusland nog maar een begin zijn, dat ze overal zijn en dat België zeker ook nog aan de beurt komt. We zien onschuldige mensen sterven. En waarvoor? Ik kan echt niet snappen dat er in deze tijd nog mensen zijn die denken dat het nutteloos ombrengen van mensen en terreur zaaien ooit tot iets positief zal leiden. Ik snap ook niet hoe het kan dan iemand die al vaker met aanslagen gedreigd heeft nog steeds kan rondlopen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 31st December 2013, 16:55
Thomas.Schellekens Thomas.Schellekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Beerse
Posts: 95
Ik wil absoluut niet voorbij gaan aan de ernst van de zaak, maar bij het lezen van dit artikel dwaalt mijn gedachtegang al snel af naar andere pistes. Ik vraag mij namelijk af hoe het zo ver kan komen dat mensen, die in oorsprong niet zo gek veel van elkaar verschillen, met het idee rondlopen om op een bepaalde dag zichzelf en zo veel mogelijk andere van het leven te beroven. Vaak liggen politieke en religieuze geschillen aan de basis van vele tragedies. Terughouden en kritisch staan tegenover het vreemde, hetgeen waarover jij een ander mening hebt, lijkt me volkomen terecht. Maar haatgevoelens zijn toch volledig naast de kwestie. Vaak vallen er dan ook heel wat onschuldige slachtoffers.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.