actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th April 2015, 11:28
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
SeaWorld mishandelt orka's

Miljardenclaim tegen SeaWorld voor mishandeling orka's

Het Amerikaanse themapark SeaWorld wordt voor de tweede keer in drie weken aangeklaagd voor mishandeling van orka's. Bezoekster Joyce Kuhl eist een terugbetaling voor alle bezoekers van de laatste vier jaar, omdat SeaWorld de bezoekers zou misleiden met verkeerde informatie. Mocht het zover komen, dan moet SeaWorld minstens 2 miljard dollar ophoesten.
De vrouw spant een zaak aan tegen SeaWorld Orlando, omdat het park orka's zou drogeren en hun wonden zou overschilderen. Bovendien zouden de orka's blootgesteld worden aan de zon en gehouden worden in kleine tanks die je kan vergelijken met een badkuip. Orka's zouden vroeg sterven door de slechte behandeling die ze krijgen in SeaWorld.
Kuhl beweert dat bezoekers worden belogen, omdat het park ze probeert te overtuigen van de 'magie' tussen de orka's en de trainers. Die leugens zouden de zware mishandeling van de orka's maskeren. Normaal gezien worden orka's 30 tot 50 jaar oud, maar orka's in SeaWorld sterven doorgaans in hun twintiger jaren, en soms zelfs vroeger, aldus Kuhl.
Mocht Kuhl de rechtszaak winnen en SeaWorld alle toegangsticketten moeten terugbetalen, zou dat het park maar liefst 2 miljard dollar kosten.
SeaWorld werd drie weken geleden al aangeklaagd voor misleidende informatie, maar het park beweert dat de orka's gelukkig zijn. Die bewering klopt volgens velen niet.
In tegenstelling tot de eerste rechtszaak, die enkel tegen SeaWorld Orlando loopt, is deze zaak gericht tegen drie parken in San Diego, San Antonio en Orlando.
Het is niet de eerste keer dat SeaWorld onder vuur komt te liggen. In 2010 doodde een orka een orka-trainer en ook toen werd het park beschuldigd van mishandeling.

Bron: http://www.demorgen.be/wetenschap/m...rka-s-a2283706/
Datum: 11/04/2015 om 16u46


Mening

Toen ik dit artikel las moest ik toch even gaan zitten. Dierenmishandeling is iets wat naar mijn mening niet door de beugel kan. Ik begrijp niet dat SeaWorld deze dieren nog mag houden, ze zouden beter overgeplaatst worden naar andere instanties of vrijgelaten worden. Het is onrustwekkend dat de dieren jong sterven, dit kan niet anders dan wijzen op mishandeling. Het kan zijn dat er zo nu en dan een orka vroegtijdig sterft, dat kan bij mensen ook. Maar dat systematisch alle orka’s vroegtijdig sterven is erg verdacht. Als alles wat in het artikel staat waar is, zou het beter zijn dat SeaWorld gesloten wordt. Het is onverantwoord naar de dieren toe dat SeaWorld dieren mag bijhouden en tentoonstellen aan bezoekers (en deze bezoekers voorliegen dat alles goed met hen gaat). Het terug laten betalen van de inkomtickets vind ik al een goede zaak, maar er moet zeker ook iets gebeuren met de orka’s zelf. Het beste zou zijn dat ze zo snel mogelijk herplaatst kunnen worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.