actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2012, 21:47
j*chim.janssens j*chim.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Grobbendonk
Posts: 102
Melkboeren sturen maandag en dinsdag verkeer in de war

Melkboeren sturen maandag en dinsdag verkeer in de war
Bewerkt door: Stig Geukens
23/11/12 - 19u14 Bron: belga.be

Het Waalse verkeerscentrum Perex en de federale politie verwachten volgende week maandag en dinsdag zware verkeershinder door de betoging van melkproducenten uit verscheidene Europese landen. De actie zal hinder veroorzaken in het centrum van Brussel, in de Europese wijk en op de kleine ringweg van de hoofdstad. Op de E40 en de E411 zou de actie het verkeer maandagmorgen en dinsdagavond vertragen.
De politie verwacht dat ook alle toegangswegen naar de hoofdstad en andere grote steden getroffen zullen worden door de actie '1.000 tractoren in Brussel' van de Europese vereniging van melkproducenten EMB (European Milk Board). Een grote delegatie van melkveehouders trekt met tractoren naar het Europees parlement, waar belangrijke beslissingen genomen worden over de sector.

Vanaf maandagmorgen worden verscheidene colonnes van tractoren uit Duitsland, Frankrijk en Nederland op onze wegen verwacht, die rond 13 uur afspraak hebben in Brussel. Het verkeer kan daardoor gehinderd worden op de E40, de E411, de N5 en de N6. Op de as Aken-Brussel is rond 10.30 uur een bijeenkomst gepland in Bertem, iets voorbij Leuven. Op de E411 Luxemburg-Brussel zouden de betogers zich ter hoogte van Overijse verzamelen. Op de N6 is een bijeenkomst mogelijk in Sint-Pieters-Leeuw.

Maandagnamiddag vertrekken de Belgische veehouders uit de hoofdstad. Zij zullen het verkeer wellicht vertragen op de grote assen. Dinsdag wordt de Europese wijk weer geblokkeerd door de buitenlandse manifestanten, die in de loop van dinsdagmiddag vertrekken en dan voor hinder kunnen zorgen voor wie wegrijdt uit Brussel.

Eigen mening:
Dit lijkt mij eerder de zoveelste keer dat ze nutteloos mensen die hier niets mee te maken hebben ophouden in het verkeer wat dan ten eerste die mensen hun dag verprutst en ook niets zal bijdragen aan onze economie. Ten tweede één dag laat staan twee dagen het verkeer ophouden? Ik betwijfel of daarmee iets bereikt zal worden. Ik snap hun frustratie wel, boeren moeten zeer hard werken om dan op het einde van de dag nog eens te zien dat ze alsmaar slechter betaald zullen worden voor hun producten. Hier kan je kiezen om ofwel uit te breiden ofwel failliet gaan. Uit breiden is helaas niet voor iedereen weggelegd en zij laten liever hun beesten en boerderij niet in de steek en dan komen we tot zulke toestanden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2012, 16:12
J*nas.De.Mey J*nas.De.Mey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 44
Ik sluit me volledig aan bij de mening van de OP (original poster). Ik denk niet dat het ophouden van verkeer in één van de kleinste landen in Europa veel gaat helpen. Ik ben van mening dat de melkboeren hun problemen op een degelijke manier moeten aankaarten bij de mensen die iets kunnen doen aan hun problemen.

Bovendien jagen ze enkel het gewone volk tegen zich in met deze actie. Ze zouden beter steun zoeken in plaats van mensen te ergeren door het verkeer te blokkeren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.