actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th March 2017, 12:19
Romy.L*ntermans Romy.L*ntermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Mol
Posts: 79
Opnieuw lawine in Franse Alpen: Nederlandse snowboarder overleden

Drie Nederlandse wintersporters zijn gisteren verrast door een lawine in de Franse Alpen. Zeker één snowboarder is daarbij om het leven gekomen. Dat bevestigt het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken vandaag. De families van de drie zijn op de hoogte gesteld, aldus een woordvoerster van het ministerie. Twee wintersporters worden nog vermist.

De drie mannen in de leeftijd van 20 tot 25 jaar waren aan het snowboarden in de streek van Seuil, ongeveer 60 kilometer ten oosten van Grenoble. Volgens regionale media waren de drie snowboarders buiten de piste gegaan in een gebied dat bekendstaat als gevaarlijk om zijn lawines.

Het lichaam van een van hen is aangetroffen. De andere twee zijn verdwenen in de enorme sneeuwmassa van de lawine die gisteren rond 16.00 uur plaatsvond.

Het zoeken naar de slachtoffers kwam traag op gang, doordat laat alarm is geslagen. Het drietal had volgens de krant Dauphiné Libéré geen Arva-peilzenders bij zich waarmee reddingswerkers mensen makkelijker onder de sneeuw kunnen lokaliseren. Rond middernacht werd de zoektocht gestaakt wegens slechte zichtbaarheid. Deze ochtend rond 07.30 uur konden reddingswerkers hun werkzaamheden weer hervatten.

In de Franse Alpen hebben zich de afgelopen dagen veel lawines voorgedaan. Er waaide een föhn door onder meer Frankrijk, Italië en Zwitserland. Deze warme wind deed de temperaturen lokaal tot wel 20 graden stijgen. Daardoor is volgens experts de kans op lawines alleen maar groter geworden.

Eigen mening: Ik snap niet dat snowboarders en skiërs zo een risico nemen. Ik zou zelf nooit buiten de piste gaan en al zeker niet in een gebied waar de kans op lawines groot is. Ze hebben het dan ook wel een beetje aan henzelf te danken, omdat ze dit risico genomen hebben. Wat ik wel goed vind is dat het reddingsteam ook een beetje aan zichzelf denkt. Wanneer je een slecht zicht heb in zo een gebieden, is het heel gevaarlijk denk ik. Goed dat ze dan even de zoektocht gestaakt hebben, en wanneer het terug veilig was zijn ze opnieuw begonnen.

Bron: De morgen 08/03/2017 http://www.demorgen.be/buitenland/o...leden-b01a2a1f/
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.