actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd October 2010, 02:33
alaerts.diewert alaerts.diewert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Tessenderlo
Posts: 60
70.000 euro voor afzagen flitspaal na boete

Een 26-jarige man uit het Antwerpse Beerse moet 69.992,25 ophoesten omdat hij een flitspaal heeft afgezaagd. Twee jaar geleden werd de man geflitst aan de Antwerpseweg in Beerse. Uit wraak haalde hij de flitspaal neer.


Toen de man nadat hij betrapt was op te snel rijden thuiskwam, pakte hij een zaagmachine en keerde terug naar de plaats waar de flitspaal stond. Hij zaagde de paal door, stak hem in zijn koffer en reed weg. De man beweert dat hij de paal vervolgens heeft begraven, maar die werd uiteindelijk nooit teruggevonden.

De dader moet het Vlaamse Gewest nu 68.551,86 euro. Daarnaast moet hij ook de 1440,35 euro aan gerechtskosten voor zijn rekening nemen en krijgt hij een werkstraf van 80 uur, waarvan de helft met uitstel.

02/10/10
www.hbvl.be

Hoe kan een man zich nu zo aanstellen, vraag je je misschien wel af? Het is inderdaad zo dat als je je gewoon aan de juiste snelheid houdt, je niets aan de hand hebt. Maar is het ook niet zo dat er hier in België een beetje te veel energie en geld wordt gestoken in flitspalen? Ik vind dat er hier sterk word overdreven. Het is misschien wel nodig voor onze veiligheid in het verkeer, maar wat mij opvalt is dat er in andere landen niet zo veel aandacht wordt aan besteed. Wordt het hier dan ook niet iets te nauw genomen?
Volgens mij kan je ook veilig rijden door iets sneller te rijden dan dat het mag, je moet natuurlijk ook wel ergens een grens leggen. Ik kan begrijpen dat sommige mensen gefrustreerd zijn als ze geflitst worden, de boetes zijn nu eenmaal niet mals. En dan spelen er zich zulke taferelen af. Het is niet goed te keuren maar ik kan de frustratie van de man in kwestie wel begrijpen.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.