actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2014, 10:56
S*EVEN.BRUYNSEELS S*EVEN.BRUYNSEELS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Westerlo
Posts: 98
Ook De Gucht krijgt fikse afscheidspremie

Ook De Gucht krijgt fikse afscheidspremie

Niet alleen Herman Van Rompuy, sinds begin deze week Europees president af, krijgt een riante afscheidsbonus. Ook Karel De Gucht, die vijf jaar lang Europees commissaris was, krijgt een flinke vergoeding van minstens 300.000 euro. Dat bericht Metro donderdag.

Het mandaat van De Gucht als Europees commissaris eindigde op 1 november. Een “gewone” eurocommissaris, zoals De Gucht, heeft een maandelijks brutoloon van 20.832 euro. Bij hun vertrek krijgen eurocommissarissen een afscheidspremie die gelijkstaat aan één maandloon, en worden ook reis- en verhuiskosten terugbetaald.

Daarbovenop komt een overgangsvergoeding. Drie jaar lang wordt hen een bedrag uitgekeerd dat tussen de 40 en de 65 procent van hun basissalaris bedraagt, afhankelijk van hun aantal dienstjaren. Dat leert de website van de Commissie. Gespreid over drie jaar zou dat voor De Gucht om een bedrag tussen de 299.988 en 487.481 euro gaan.

Die vergoeding wordt wel afgetopt. Als de ex-commissaris een nieuwe job heeft, mag de som van zijn nieuwe loon en de overgangsuitkering niet het salaris als Europees commissaris overschrijden.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141204_01411183

Mening: Elke keer dat ik zoiets lees krijg ik toch een gevoel van melancholie. Ik vind het zo jammer dat die mensen met een topfunctie zoveel geld blijven binnenrijven. Mensen zoals De Gucht doen hun job net als een ander en als je stopt met die job, stopt ook je loon. Daarbij komt nog eens dat hun maandloon vele malen hoger is dan het gemiddeld loon, en toch krijgen ze nog extra's ook. Ik vind dat ze hier eens iets aan zouden moeten doen, daar moeten volgens mij wel regels over kunnen bestaan. Maar ondertussen toch blijven besparen op het onderwijs! (lees met enig sarcasme)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2014, 19:13
g*elle.jansen g*elle.jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 100
Ik begrijp dat deze personen een belangrijke functie hebben. Dit moet gewaardeerd worden, maar wat dan met verplegers, verzorgers, leerkrachten, politie,...? Zij doen toch ook belangrijk levensnoodzakelijk werk en krijgen niet zo een hoog loon. Tevens krijgen ze al helemaal geen (even hoge) premie. Ik vind dit eigenlijk wel schandalig. Zoals S*even al aanhaalde, wordt er wel bespaard op andere zaken zoals onderwijs. Ik vind dit een beetje hetzelfde als met de wereldwijde voetballers die miljoenen binnenrijven. Oké, het is een mooie sport maar die overdreven lonen zijn echt niet noodzakelijk in tijden van veel armoede.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.